Jula - nästan en indieaffär gällande cd och dvd

I lördags var jag en sväng i Kristianstad. Rätt länsad bokrea både på Bokia och framför allt Åhléns men det tog jag igen med råge i dag när jag fyndade några böcker på Cdon för endast 4,50 kr styck.

Det kanske mest anmärkningsvärda inträffade dock på det relativt nyöppnade Jula, som kan sägas vara nån form av variant på Biltema. Mycket verktyg och dyl som jag inte har speciellt mycket användning för varvas med lite mer intressanta och prisvärda saker. Hörlurar, reflex-t-shirts och lite multimedia. Även ett hyfsat billigt löpband fanns i sortimentet (men jag har ju gymkort).

Jag köpte nedanstående dvd och cd. Två hyfsade rariteter 2012 för att vara en sån här affär, så det vara bara att slå till. För sakens skull, då jag redan äger original-cd:n av Silverbullits debut, och har extraspåren på nedanstående brända (någonstans i röran). Ni som febrilt letar efter eller inte hört den mästerliga uppföljaren "Citizen bird" (en skiva alla bör äga) kan jag meddela att den finns på Ginza för 29 kr.

Själv längtar jag efter något nytt med Simon Ohlsson och kompani. Det var alldeles för länge sen vi sågs/hördes av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0