Kokta & skalade ägg +++++

När MFF:s oflyt går hand i hand med sumpade målchanser och felpassningar så lättar dagens... eh… veckans … förlåt årets upptäckt upp humöret. Ja, till och med ännu en fjärdeplats i Harrys musicquiz glöms bort.

För bland sillen på ICA Kvantum hittade jag en färgglad förpackning med "kokta & skalade ägg" i tvåpack.



Himmelriket är nu nära! Varför har ingen berättat detta för mig tidigare? Spisen behöver ju inte plågas mer. Den som uppfann detta lär få Nobels fysikpris eller något liknande. Enkelt och prisvärt och så slipper man bränna sig på de jättevarma äggen man precis kokat i tjugo minuter. För att inte tala om det jobbiga att skala fanskapet. Jag köpte tio förpackningar (hela lagret). Drog gladeligen mitt ICA-kort (i kortautomaten, inte i kassörskans mun, reds. anm) och fick poäng. Tjugo handskalade hårdkokta ägg borde räcka ett par dagar, och bäst av allt saltpåse ingick.


Kommentarer
Postat av: /M

Haha, ja, jag säger då det. Det mesta verkar visst gå att kränga nu för tiden, men detta tar kanske priset. Men visst, vissa kanske inte pallar koka några ägg i kastrull 5 min.



Provade du en ask eller du bara skämtar?



Två ägg för 13 spänn, det blir dyrt om man ska bjuda på någon stooooor sallad med ägg vid en högtidlighet, hehe.

2011-09-30 @ 16:41:07
Postat av: P

Nej, har inte provat än. Ska göra det. Kanske spela in ett klipp med en jämförelse eller nåt.

2011-10-01 @ 22:58:22
Postat av: /M

Fan vad Dellans platta är schysst, tack vare Fileatubefirebaymediaupload så är den sönderspelad innan den dimper ner i brevinkastet. Får hoppas att Couren redan knåpar på en uppföljare.

2011-10-02 @ 22:28:03
Postat av: Robert

Hurra för utvecklingen! Kanske det snart finns färdigkokta nudlar också? Alltså, så att man slipper hälla i kokande vatten i påsen? (För vem orkar laga så avancerad mat nuförtiden?) hehe

2011-10-18 @ 09:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0