Stand up for your right!



Jag har en kompis som sedan något år tillbaka ALLTID sittkissar. För husfridens skull nämner jag inte hans riktiga namn men det är hans sambo som "lurat i" honom detta. Enligt lite egen efterforskning finns det INGA vetenskapliga bevis att detta skulle bidra till att förhindra eller motverka prostatacancer. För det är just därför han sitter ned och kissar. Gör han inte det blir det munhuggningar, undrar om han blir förhörd varje gång han kommer ut från toan med ”Har du suttit ned och kissat?”. Ja, jag tror faktiskt det.
 
Att som vuxen man sitta ned och kissa kan möjligtvis vara bra för "toaletthygienen" om man inte kan pricka rätt i toalettstolen. Vissa säger också att man tömmer blåsan något bättre men det borde ju vara precis tvärtom. Men att sitta ned varje gång man går på toaletten är inget att föredra. Rent av förkastligt! Tänk själv, hur många offentliga toaletter har man inte varit inne på som ser för jävliga ut. Visst kan man lägga papper på sitsen men nej. Det är ibland så illa att man är glad att man är av manligt kön och slipper sitta ned där man inte vill.  Dessutom om man är på krogen och har druckit öl, då blir man ju ständigt kissnödig och ska man då stå i långa köer för att sittkissa i stället för att smidigt använda en urinoar är det väldigt jobbigt. Då finns det hög risk att urinet kommer i brallan i stället. För att inte snacka om de otaliga gånger man varit på festival och blivit nödig. Fotbollsresa, travresa, Bakken-resa, eller bara sprungit av bussen och slagit en drill i skogen eller strax intill vägkanten i säg, Kivik.

Våga stå upp och kissa, säger jag därför! Det är din manliga rätt!



Hittade några roliga citat från nätforum gällande att stå eller sitta ned när man kissar:

mini_Arnold: "sätt på kranen, då pissar du som en struts, oavsett om du sitter, står eller sover"

Edan: "Förfan klart man står upp och pissar man är väl ingen kärring :D"

Johnny-88: "Fan vad pissnödig jag är, ska nog testa sittandes, nu.

EDIT: Gick bra, däremot höll jag på att glömma att sätta mig ner, fick avbryta pissandet och sätta mig ner, sedan var det bara att pissa på."


PS. Samma person hävdar även att man pissar rött om man äter för mycket rödbetor alternativt dricker upp rödbetssaften. Undrar hur mycket skivade rödbetor man då måste hacka i sig. Förmodligen litervis/kilovis för jag har då aldrig pissat rött efter att ätit pyttipanna med rödbetor...  DS.


Kommentarer
Postat av: /M

För helvete, gick han på den lätte? Om nu kvinnofolket tvingar mannen att sitta, då kan tantan banne mig prova på att stå istället. Hade någon tanta tvingat mig at sitta, då hade jag gått med på det om vederbörande började med att stå upp istället... för att föregå med gott exempel.



Så hade den diskussionen dödats på två röda, hehe.

2011-09-10 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0