Jag har varit i alla städer Håkan Hellström spelat...



Kalla mig galen. Kalla mig enkelspårig. I morgon kommer jag se ännu en konsert med världens kanske bästa liveartist, Håkan Hellström. På Gröna Lund, där jag aldrig varit tidigare. Om allt går som det ska så är jag där, min kanske 23:e Håkan-konsert, eller nåt. Över tjugostrecket är det i varje fall.

Jag funderade tillbaka lite och kom fram till nedanstående tillfällen då jag sett Håkan och hans fanstastiska orkester. Kanske har jag glömt något tillälle. Kan skilja nån i antal, men jag försöker i varje fall vara så nära som möjligt i att specificera...

 
Diesel, Halmstad, 3 gånger
Kalas, Varberg, 1 gång
Kulturbolaget, 1 gång
Färs och Frosta Arena, Lund, 2010, 1 gång
Kristianstad Arena, 1 gång
Siesta!, 2 ggr
Sofiero, 2 ggr
Svedalarock, 1 gång
Mejeriet, Lund, 3 ggr
Roskilde, 1 gång
Malmöfestivalen, 1 gång
Where the action is, Malmö, 1 gång
Malmö konserthus, 1 gång
Way out west 2010, 1 gång
Liseberg, 1 gång
Helsingborg, Tivoli, 1 gång
 
Och på fredag blir det alltså första gången på Gröna Lund i Stockholm.
 

Kommentarer
Postat av: /M

Undrar om han spelade 4 eller 5 ggr på Diezel, innan de klappade igen? Jag vet i alla fall att jag har sett samtliga hans spelningar där, den första var ju 2000 då jag fick en signerad affisch till dig. Första gången jag såg Håkan solo över huvud taget, sedan blev det ju ihop med dig på The Tivoli några veckor senare, också det 2000, och tillika din premiär.



Hoppas att det blir grymt i kväll! :)

2011-09-09 @ 21:20:20
Postat av: Patrik N

Jag såg honom på Emmaboda 2000. Det var skitdåligt. Sedan tog det faktiskt ett tag att komma på hur bra han faktiskt är. Sen har jag ju sett honom Hultsfred och på "Där vi är är det alltid roligast"-turnén i Sölvesborgstrakten.

2011-09-12 @ 16:11:46
Postat av: P

Jag har aldrig sett en dålig Håkan Hellström-konsert!

2011-09-14 @ 00:53:25
Postat av: /M

Inte jag heller. Det har varit alltid varit +++, ++++ eller +++++.

2011-09-14 @ 21:23:01
Postat av: P

Jag skulle nog sträcka mig så långt att alla konserter jag sett är antingen ++++ eller +++++, inget annat!

2011-09-14 @ 22:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0