I kväll var det premiär för Musicquiz på Harrys...



... trodde jag. Det var egentligen inte tänkt att jag skulle dit ens i kväll. Men uppslutningen på pingisträningen i Arkelstorp var minimal så jag hann både hem och duscha och lämna bilnycklar hos farsan innan jag var på plats på Harrys. Döm av min förvåning när det visar sig vara (musik)bingo i stället. När jag frågar om det bara är för kvällen låter det som om det ska vara bingo hela hösten. En rad ger 300 kr. Två rader 100 kr. Och tre rader 100 kr. Luften gick lite ur mig men jag gav det en chans. Knappt någon kunskap behövs (man behöver skriva rätt artist på den låt som spelas, vilket många missade när de väl hade fått bingo) men en hel del flyt. Fortsätter detta behöver jag inte ha bråttom från pingisen längre. Om jag ens ska träna på torsdagar. En klar besvikelse. Både uppslutningen på pingisen och att det inte var ett kunskapstörstande musicquiz på Harrys.

Fan, hösten kommer att bli lång...


PS. Ett hett tips är att "musikbingot" inte kommer att bli långlivat på Harrys. De jag pratade med var inte alls nöjda med upplägget. Lite som när de försökte med nåt "pirat-geografispel" (eller vad det nu var) en gång på Harrys. Förvirringen var total och gamnackarna och fågelholkarna stod som spö i backen bland deltagarna.

Kommentarer
Postat av: /M

Hahaha, vad fan?! Jag dör lite här borta nu :(



Jag hoppas att de kör denna bingoskit även nästa veckan, för jag vill i alla fall vara med om spektaklet en gång. Den där piratgrejen körde de ju bara en gång, och då var jag inte på plats.

2011-09-01 @ 23:31:41
Postat av: Patrik Nilsson

Skit i det där nu och se till att masa er ner till Mötesplats Ljungdala 15 september för å lyssna på Per Sinding Larsen.



SPREAD THE WORD!!!

2011-09-05 @ 14:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0