Din Playlist blev min playlist

För snart två veckor sedan valde jag musiken under en timme i Musikguiden i P3.
Efter några tweets ivägslängda till deras redaktion i stridens hetta fick jag välja aktuell musik, i varje fall blev det musik daterad 2011. Som en blandning av senaste PL-toppen och en halvårsbästalista som jag aldrig blivit färdig till att publicera här på bloggen. Den ska komma upp i nästa vecka. Jag lovar, i det slutgiltiga formatet blir det nog tio album som jag tycker fått lite för lite uppmärksamhet, i varje fall enligt min syn att se på saken.




22:04  Skriet - "Händerna i munnen"
  Album: Det beslutande organetKompositör: Skriet Sök: SpotifyGoogle
22:08  Niklas Von Arnold - "Don'T Do Nothing"
  Kompositör: Niklas Von Arnold Sök: SpotifyGoogle
22:11  Nottee - "Don't waste your time on me"
  Kompositör: Drougge Sök: SpotifyGoogle
22:16  Guillemots - "Slow Train"
  Kompositör: Fyfe Dangerfield | Guillemots Sök: SpotifyGoogle
22:20  The Go Team | Bethany Cosentino | The - "Buy Nothing Day"
  Kompositör: The Go Team Sök: SpotifyGoogle
22:24  The Pains Of Being Pure At Heart - "The Body"
  Kompositör: The Pains Of Being Pure At Heart Sök: SpotifyGoogle
22:27  Young Galaxy - "B.S.E."
  Kompositör: Young Galaxy Sök: SpotifyGoogle
22:32  Henric de la Cour - "Dracula"
  Kompositör: Henric de la Cour, Henric de la Cour Sök: SpotifyGoogle
22:36  Mattias Alkberg - "Svensk musik"
  Kompositör: Mattias Alkberg, Mattias Alkberg Sök: SpotifyGoogle
22:39  Kajsa Grytt - "Min Pojke Och Manhattan"
  Kompositör: Kajsa Grytt Sök: SpotifyGoogle
22:43  Serenades - "Come Home"
  Kompositör: Markus Krunegård | Adam Olenius Sök: SpotifyGoogle
22:46  P J Harvey - "Let England Shake"
  Kompositör: Polly Jean Harvey Sök: SpotifyGoogle
22:49  Wilco - "Standing O"
  Kompositör: Jeff Tweedy Sök: SpotifyGoogle
22:53  Girls (Usa) (3) - "Jamie Marie"
  Kompositör: Christopher Owens Sök: SpotifyGoogle
22:56  Nick Lowe - "'Til The Real Thing Comes Along"

Kommentarer
Postat av: /M

Härligt att du är på banan igen, nu kommer väl snart också det där klippet av högläsning ur Skoglunds bok upp.



Även lite klipp och bilder från Romresan. För att inte tala om München, men det är väl alldeles för färskt, dröjer nog ett halvår, hehe ;-)

2011-10-31 @ 18:56:04
Postat av: /M

"Den ska komma upp i nästa vecka. Jag lovar"

Nu har du 2 h på dig, sedan har hela veckan gått, hehe ;-)

2011-11-06 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0