Bortglömda skivor: jan-juni 2011

Snart börjar årsbästalistorna spridas som löpeldar. 

Själv tjuvstartar jag med tio album från första halvan av 2011 som jag av någon anledning inte tycker  fått den uppmärksamhet som de förtjänar. Ingen direkt rangordning förutom topp-3. Fyller på med lite text senare, möjligtvis.




1.       The Pains of being pure at heart - Belong
2.       Guillemots – Walk the river
3.       Peter Bjorn John - Gimme some
4.       Danger Mouse - Rome
5.       Young Galaxy - Shapeshifting
6.       British Sea Power - Valhalla Dancehall
7.       Niklas von Arnold - Superman
8.       Alf – Vi ville förändra vår tid men den förändrade oss
9.       Paper –  Mischmasch
10.     Gruff Rhys – Hotel Shampoo


Kommentarer
Postat av: /M

Plats 8 är iaf bra. 1 och 3 har jag också hört. 4 och 5 tror jag att jag har hört. Ja, det är väl min topp 5 baserad på din topp 10, hehe :p

2011-11-11 @ 23:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0