Du och jag (mot bloggvärlden)



“Du och jag”, kärt barn har många namn - återigen. ”Du och jag” är inte bara en helt ny fin låt signerad Abbekås stolthet Alf Håkan Åkesson. Det är också en svensk film med Noomi Rapace. Det är den svenska översättningen av tyska ”Alle Anderen”.  Och fanns det inte en coverduo som hette Duo Jag som brukade spela lite varstans bland annat på Björksäter i Hässleholm? Jomenvisst. För att knyta an till Melodifestivalen (förlåt att jag inte tippade finalen men utgången var väl rätt given?) så hette Martin ”Rymdraket” Svenssons andra bidrag ”Du och jag (i hela världen)" och Fredrik Kempe och Sanna Nielsens bidrag "Du och jag mot världen".

Så nu är den här titel upptagen för all framtid? Eller inte.

Och jag har ännu en gång skrivit ett djupt journalistiskt blogginlägg som borde göra att den här bloggen snart får ett erkännande och ett allmänt uppsving. Eller hur? Mellan dig och mig. Eller du och jag...


Kommentarer
Postat av: /M

Jag trodde att "Du & jag döden" med Kentz var given här, men icke då. Möjligen också "You and me song" (Du och jagsången) med The Wannabees :p

2011-03-21 @ 22:31:14
Postat av: P

Bra du nämnde dem också. Kunde inte ta för många. Men ursprungligen var det bara "Du och jag" det skulle vara sen spårade det lite med Mellon...

2011-03-22 @ 09:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0