Duell 4: Shirley´s Angels vs Pernilla Andersson

Hej vad det går. Nu är vi redan framme vid sista duellen.

Shirley´s Angels är av artistnamnet att döma en blinkning till 80-talsbandet Trolls stora konkurrenter Angels. "Sommaren i city" om ni minns den. Det hör man lite i inledningen av låten "I thought it was forever" också men sen övergår den i en traditionell Clamp-schlager fast på engelska. Vet inte om det är rätt väg att gå men det kan nog tilltala de som är inbitna i den här musikformen. Själv tycker jag det är lite för gapigt och tråkigt, för traditionellt. Och framför allt inte lika vassa refränger som Bengtzing och Nielsen.

Pernilla Andersson såg jag i Knislinge av alla ställen i augusti förra året. Sen åt jag en av de tunnaste pizzor jag ätit i mit liv. Det såg ut som de lagt ost, tomater och lite champinjoner på en kartong och sen kört in den i ugnen på över 300 grader (eller hur varmt är det i en pizzaugn egentligen?).

Nog om det och över till Dregens frus låt, "Desperados". En ganska ovanlig låt i detta sammanhanget. Lite oschlagrigt, och en kontrast till resten av Andra chansen-startfältet. Betydligt bättre och snyggare och lite countrytrippande i sin ton än Sara Varga som ligger närmast. Ganska mycket "Johnny Cash och Nina P", hennes största hit innan denna låt. Men kanske något för anonymt för Melodifestivalen, dock bra. Frågan är dock om Anderssons fans vinner över Shirleys? Jag hoppas det!

60/40 till Pernilla Anderssons fördel. Heja Kristianstad!

Kommentarer
Postat av: /M

Skulle vara kul om Pernilla Andersson gick till Globen. Inte så mycket för låten och den lokala anknytningen som att man antagligen lär få se Nicke + Dregen på bild tillsammans :D



P.S. Dessutom har väl Shirley Clamp deltagit 12 ggr på 7 år nu?!

2011-03-03 @ 13:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0