Jag är ingen Ernst (och definitivt ingen Kjell)

Inte nog med att jag har ångest för att inte torktumlaren ska fungera nästa gång jag tvättar (jag har inte gått ner och kollat om den bytts ut efter mitt skriftliga dubbla klagomål nere på två lappar vid tidbokningen en sen kväll efter ett Harrys musicquiz). Ja, det fick liksom vara nog efter att återigen tvätten inte torkat, utan var fuktig efter tre timmar i torktumlaren. På olika effekt dessutom. Inget hjälpte.

I dag var jag på möte inför stambytet. Det var en pärs, att bo i lägenheten i en hel månad när stambyte och badrumsrenovering fortgår är nog det minsta bekymret. Jag har ingen aning om vad jag ska välja för kakel, dusch eller badkar, ljusgrått eller grått wc, etc. Jag vet inte ens var visningslokalen ligger. Det ger nog sig med tiden men snart (1 juli) måste lappen jag fick i dag vara inlämnad.

En person från NCC som verkade reko och hade varit med om detta innan visade under det knappt timslånga mötet hur man skulle använda en sorts mulltoa eller reservtoa under tiden (inte bokstavligt talat dock). Utförligt och pedagogiskt var det, frågan är ju om jag kommer använda den här mojängen som såg ut som en anordning inte ens Dr Mugg hade godkänt. Jag springer nog ut i buskaget och slår en sjua i stället (på balkongen i värsta fall...), nöden har ju ingen lag.
En halvdöv gubbe ställde flest frågorna under kvällen, samma saker som redan pratats om flera gånger innan. Sen skulle de dricka kaffe och äta kakor, då gick jag hem.

En fråga ställde även jag. "Var ligger visningslokalen?". Jag fick svar. Hus 6 var det. Ja, det får jag leta upp en vacker dag innan den 1 juli, tänkte jag. Under Stralsundstiden hette ett hus, Haus 8 och var en pub där de sålde billig studentöl. Lika roligt är nog inte Hus 6 men jag har väl inget val.



Jo, det var en sak till jag är väldigt osäker på för tillfället och har nog alltid varit, och skäms över att jag inte är en fena på. Att grilla. Alla grillar utom jag. Jag ser minst tre klotgrillar från min balkong. Ingen av dem ägs av mig men jag funderar på att köpa en. Är dock osäker på hur man gör. Jag får kanske gå en grillkurs i annat fall eller bara experimentera. Grillkol eller pellets. Pellets skulle tydligen finnas i den här "mulltoan" så jag satsar nog på vanlig grillkol i så fall.

Eller så fortsätter jag steka mina hamburgare på "sexan" två minuter på vardera sida. Och några ägg, några chivapci och/eller några korvar som innehåller mycket kött. Det brukar ju gå på bara några minuter. Varför krångla till det med att grilla karrékotletter, flintastekar, kycklingfiléer och fan och hans moster. Allt ingrott i en jädrans massa E-nummerfylld marinad som jag hatar, får stora bölder av och inte vet hur man ens blandar.

Kommentarer
Postat av: /M

Ta dusch, inte badkar. Att ligga där och plaska i varmvatten och skumbad med en gul badanka kan säkert vara trevligt någon enstaka vinterdag, men resterande 364 dagar så kommer du att sakna en ordentlig dusch. Palla att stå och duscha i ett badkar.



Grilla får vi göra någon dag. Slänga på lite stekar eller liknande på en av de 123 grillarna ni har där. Lite potatissallad och 10-12 öl därtill så är saken biff. Höhöhö.

2011-06-15 @ 11:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0