Inredningsvinnare 2011 - del 2

Ursäkta blogguppehållet. Det kommer en Siesta!-rapport med bilder så småningom. Håller på att sortera ut bilder. Inte det lättaste när det finns så många guldkorn... Det kommer även något mer inlägg snart. Håll ut!

Tänkte däremot dra igång bloggen med några kortare inlägg.

Jag fortsätter på inredning. Som många vet har jag ingen soffa i min nya lägenhet men numera är jag spekulant på den fina skinnsoffan som finns på bilden nedan. 500 kronor ska säljaren ha för den, ett litet hål på baksidan finns enligt Blocket-beskrivningen och den säljs ifrån Helsingborg av alla ställen. Det är väl det senare som spelar in en aning. Vill jag verkligen ha en insutten HIF-soffa? Nej, kanske inte. Men hur kan det vara ett håll på baksidan egentligen? Det hade i och för sig spelat mindre roll då jag tänkt punktmarkera fanskapet mot väggen.



(Lägg märke till den mycket matchande mattan som är symmetriskt lagd under soffan. Gillar placeringen på allt. Till och med tavlan ovanför är sned.)


Min syster verkar dock inte gå all-in på den svarta faran. Jag skickade bilden till henne (hon är ett riktigt Blocket-proffs, och var på vippen att sälja ett tält som möglat till förfall, R.I.P. det oanvända tältet. Skicka gärna ett foto till mig på det...).

Ja, jag får se hur det blir. Helst vill man väl ändå köpa en ny soffa, eller hur? Och inte andrahandssorteringen heller. Det har jag gjort en gång redan. Två stora kolosser som vägde som två stora elefanter. Att asa upp dem på fjärde våningen i Näsby var nog den värsta nära döden-upplevelse jag haft.

Kanske ska man vara försiktig att köpa begagnade tält också? Om man nu ska köpa ett.

Jag köpte ett gröngult på ÖB för några år sedan. Tvåmanna var det nog. Det användes nästan direkt en midsommar och sen gjorde det comeback för en natt på Roskilde 2009. Jag tror det håller god vigör fortfarande, syrran, om du vill låna det?


Kommentarer
Postat av: /M

Ida har två likadana soffor till salu snarast, kanske du skulle vara intresserad av någon av dem? Kan tänka mig att hon inte säljer dem alltför dyrt, kan kolla upp det om du vill?

2011-06-15 @ 11:32:02
Postat av: /M

Med likadana menar jag inte som på bilden du lade upp, utan att hennes båda soffor är varandra lika. För att förtydliga.

2011-06-15 @ 11:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0