Vuxenpoäng vid 34



Jag har blivit vuxen - igen. Och samlar vuxenpoäng för glatta livet... Sedan en tid tillbaka väljer jag inte bara bort produkter med för många e-nummer (smakförstärkare E621-650 och citronsyra E330 är några bovar i dramat), fulöl med glukossirap och majs utan gör även en del annat när jag handlar livsmedel.

Som till exempel i dag när jag handlade på ICA Kvantum.

Jag köper inte de gulaste bananerna utan väljer de lite halvgröna. De står ju sig längre, och dessutom brukar jag förvara dem i kylskåpet.

Jag tittar på äggen i äggförpackningen innan jag lägger ned dem i korgen. Trots att kontrollerna är väldigt utförligt gjorda vid äggfabriken så kan det ju trots allt ha varit någon slarver i något mellanled som fumlat till det. Även om det aldrig hänt mig.

Jag köper inte bara 70-procentig mörk choklad, jag väljer en ekologisk variant, gärna från Peru. Den smakar dock likadant som en billigare variant. Men i mitt vuxna inre märker jag ändå en skillnad.

Jag köper färskpressad apelsinjuice, ingen juice från koncentrat inte. Även om det finns goda sådana också.

Jag har lärt mig att äta buffelmozzarella och oliver i alla de slag. Och låtsas tycka om det.


Nedanstående förstår jag mig dock fortfarande inte på:

- Kaffe
- Torktumlare
- "Lotta på Liseberg"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0