Ullared i bilder



Redan när vi steg på bussen, Tjörnarps buss, meddelade värdinnan att vi snart skulle ta en paus. Skönt tänkte vi, första och enda stoppet blev dock i Snipparp, en timme senare. /M köpte sossetidningen Aftonbladet nästan på studs...



Så klart var det mest lastbilschaffisar och tyskar som tog en vilopaus i Snipparp. /M och jag tog en Underberg, lite Risifrutti och en rund makrillburk. Undertecknad fumlade till det på morgonen och fick i "stridens hetta" ta med sig en Staropramen istället för en planerad petflaska med vin. Petflaskan läckte och under några hektiska minuter blev det skurning av golv istället för att vara i god tid till avfärden.




I Aftonbladet såg vi till vår förvåning att Perrong 23 omnämndes under vad som hände i konsertväg i landet. Black Feet spelar tydligen på söndag, vi fick också nys om att Jakob Hellman intar P23 tillsammans med Magnus Ekelund nu på torsdag.



Gekås har kopierat Ikeas lunchmeny nästan parodiskt exakt. Det tyckte jag var roligt.



Jag fick låna fem kronor av /M till en kundvagn. Hade själv ingen växel = amatör. Jag valde/fick nr 4111, lätt att komma ihåg och bra hjul.



Efter att gått och dragit kundvagnen och sett det mesta av Gekås blev vi hungriga och åt lasagne och drack öl i alla dess former.



Kändisspotting: Min systers idol Ola-Conny jobbade i dag. Han har ju hand om brödavdelningen och där signerades kortlekar och Hönökakor... Morgan hade nog semester. Vi såg inte röken av honom i varje fall.



Vagnen vid kassan: Mitt första besök på Gekås slutade med en vagn som var halvfull men ändå full av överraskningar. Att jag kunde hitta så mycket "skit" på några timmar gör mig stolt. Eller inte...



Det var inga överdrivet långa köer på Gekås. Unga, oförstörda, duktiga töser i kassan hade ett grymt bra flow.



Dolkstöten. Kassakvittot från Gekås i Ullared klockade in på strax över tusenlappen. Det kunde både varit mindre och mer. På väg till bussen köpte jag även ett par nya fotbollsskor för nästan 300 kr så fattig blev jag på kuppen.
På väg hem krånglade det mesta, bussen fick spader och tvingades pausa en knapp timme innan en hjullastar fick igång fanskapet. Den trevliga värdinnan lovade att bjuda oss på något drickbart, kanske även ätbart, men somnade bredvid chauffören strax efter att vi lämnat Ullared...

Kommentarer
Postat av: /M

Snapparp, annars var det rätt. En bra sammanfattning från en trevlig shoppingdag, med en pratglad bussvärdinna och en buss som inte tålde värmen. Lägg därtill en bunke tonårsflickor som deras förldrar säkert mer än gärna lade en slant till bussen för att bli av med hemma i stan för en dag.



"Te-kakor 12.95" ser jag på en skylt på din bild, synd att jag inte såg skylten då vi väl var på plats. Nåväl, de där inhandlas nästa gång, kanske Ola-Conny dessutom har några dagsfärska att rulla fram på sin brödvagn. Om inte Morgan ätit upp dem innan dess det vill säga, han kanske klipper samtliga ihop med en lättöl och en nygrillad köttbit under sommarsemestern.



Ola-Conny handlar f.ö. i princip allt han behöver på GeKås, vare sig det är kläder, musik, mat eller annat. "Allt jag behöver finns här inne i varuhuset, varför åka någon annanstans då?" löd hans retoriska fråga till mig.

2011-07-06 @ 14:20:18
Postat av: /M

För jävla bra singel med Magnus Ekelund & Stålet tillsammans med självaste Jakob Hellman. ALLA som läser här inne SKA tanka mp3:an gratis här, det är bara att högerklicka direkt på länken och spara låten:



http://www.itsatrap.com/playlist/magnus_ekelund_and_stalet-utan_er.mp3

2011-07-07 @ 19:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0