Ullared - Bra eller anus?



I morgon (läs i dag) ska jag åka till shoppingens Mekka - Ullared.  För första gången. Och, ja, på min semester. Många, framför allt, män har inte överlevt detta besök rent mentalt och än mindre själsligt. Man utmanar ödet för att gå bland alla möjliga ting i säkert fem timmar. Till råga på allt elände är det en bussresa jag och mitt resesällskap valt. Två 30-plussare och ett gäng pensionärer? Ja, antagligen.

Jag har sett sporadiska delar av Kanal 5:s tv-program om fenomenet "Ullared". Men egentligen borde man bli avskräckt av att åka dit och inte tvärtom. Det som intresserar mig om möjligt nästan minst i världen numera är just shopping. Jag blir "färgblind" av alla möjliga konstiga märken och vad som är på modet just nu. Vill jag ha något går jag ju bara en "raggarrunda" på Hennes & Mauritz i fem minuter.

Skönt då att det förmodligen inte finns något mode just på Ullared. Där har en före detta hässleholmare (en sorts light-variant av Ingvar Kamprad) vid namn Boris valt att köpa in så mycket "skit" som möjligt och försöka omsätta detta så snabbt som möjligt till köpglada bönder/stadsbor/hundar/flanar/katter/undulater.

Ja, det är en fantastisk köpglädje som skönjats i tv-programmet. Ibland påklistrad måste jag ändå tillägga. Vet egentligen inte varför jag åker dit. Personlig undersökning eller att bli frälst kanske? Varningsklockorna ringer i varje fall, men många säger ju att de "fyndar" saker där. Jag tror inte på dem, ändå måste jag utmana ödet och se allt med egna ögon.

Återstår alltså att se vad jag tycker. Redan nu utlyser jag en tävling. Hur mycket kommer jag att handla för? Rätt gissning (eller den som kommer närmast) får en signerad tröja med Morgans och Ola-Connys autografer (om jag hittar dem d.v.s.), i annat fall blir det en annan sak.

Kanske ett gammalt söndrigt pingsracket med mina fingeravtryck eller /M:s fotostatkopia av Morgans autograf som han gjorde i 4A på Falkenbergs mellanstadieskola Lagret...

Kommentarer
Postat av: /M

Årets mest negativa och pessimistiska blogginlägg kröns med raden "Vet egentligen inte varför jag åker dit."



Lägg sedan därtill att det var du som var kåtast på denna resa, du som tog initiativet och du som bokade den. Haha. Det blir grymt, tänk dig själv att sänka en lunch-öl och måltid under tiden som alla 90+:are från bussen har snikat in sitt eget kaffe och en torr fralla från hemmet. Bara det lär vara värt den svindyra bussresan. Om nu inte priset, 250 kr t/r, har avskräckt alla gamlingar.

2011-07-05 @ 07:21:57
Postat av: /M

Första raden lät hård, men läs alt med glimten i ögat :)

2011-07-05 @ 07:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0