Vansinnesfärd på Bokeberg

I dag utspelades tydligen ett drama utan dess like. Den genererade en kort artikel på Nsk:s hemsida (men Kungsgatan är det väl ändå inte?!, Drottninggatan för bövelen!).

En man i 30-årsåldern hade snott en bil (en gammal blå Saab) och kört rakt in i en av Bokebergs garageportar (!), i just det garaget där min pappa har en plats. Som tur var hade han hämtat ut sin bil. Bilen fick dock tvärstopp av den robusta garageporten (inte av märket Eldorado eller Euroshopper). Men den gick inte att öppna på ett bra tag och knarrade enligt säker källa.

Jag vad ska man säga egentligen om detta? Tragiskt, att köra så fort i ett bostadskvarter drogfull och biltjuvande.
Bra gjort av polisen att gripa knarkaren på mindre än en halvtimme. Fem plus till det. Ibland lyckas snuten, kanske ville de bränna lite däck och kolla så att saftblandaren fungerade.
Samma dag såg jag ADHD-mannen två gånger med sin Ford (läs rullator). Det har inget att göra med ovanstående text, men jag tyckte det var väl värt att ta upp ändå för att göra blogginlägget lite längre...
------
Uppdatering onsdag, 19 januari, 17:25

På väg till jobbet i dag såg jag den blå Saab som under en kort stund var på vift (se ovan). Den rätte (?) chauffören och tillika ägaren hade parkerat den på Prinsgatan och precis stigit ut. Den såg hel och ren ut, bilen alltså.

Kommentarer
Postat av: /M

Jag förmodar att han kom körandes från Kungsgatan/Bokebergsgatan och skulle fly från polisen genom att svänga in vid gamla affären. Att sedan svänga ner till vänster, mot P-garaget, var en nitlott utan dess like. Hoppas inte det var He**e, men han har ju gjort liknande saker förr. Och ännu tokigare dessutom.

2011-01-19 @ 18:42:39
Postat av: /M

Icke då! Född -80 enligt NSk. Jäkligt tragiskt och livsfarligt hur som helst. Vill folk dra en lina ellet tända på så får de göra det hemma, inte beblanda sig ute med annat folk eller trafik under tiden. Potentiella mördare är de, om de går/kör omkring påtända, höga eller fulla :(

2011-01-19 @ 18:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0