Zlatan benämns alltid Zlatan - vi som känner honom kallar honom inte Ibra




Jag är en stor beundrare av Zlatan Ibrahimović. Jag har följt honom hela vägen. Från de där första stegen på fotbollsplanen i Malmö FF och vägen ut i Europa. Sett den underbara dokumentären "Blådårar 2" (och även "Blådårar", såklart) vid ett flertal tillfällen, bland annat även på bio och fått gåshud över hans otroliga mål mot AIK i återkomsten i Allsvenskan, där en ung Zlatan har stor show. Han är också känd för att skapa rubriker, inte bara på fotbollsplanen utan även utanför den. Ibland har han haft ett kyligt förhållanden till press och media men allt som oftast med en stor glimt i ögat (kanske inte under hans halvlånga landslagsuppehåll, vilka år minns jag inte dock).

I dagarna gjorde han en snudd på genial sammanfattning av Botswana-matchen och bland annat Alexander Gerndts "genombrott", där han även visar upp sin humor och kunnande när det gäller sin sport. Trots att han inte var med, han hade letat upp Tv11:s sändning och sett matchen live från Italien. I Aftonbladet om Botswana-matchen och Gerndt säger han så här: "De vann mot...Vilka var det nu igen? Ja, Botswana." "Samtidigt som Zlatan berömmer Gerndt manar han därför till sans och balans.

- Genombrott och genombrott? Han gjorde mål mot Botswana."


Zlatan är alltid ZLATAN! Oavsett om jag hållit eller inte hållit på Ajax, Juventus, Inter, Barcelona eller Milan genom åren. En MFF-spelare står alltid högt i kurs och han håller man på i vått och torrt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0