Och tårarna rann ner för min kind

I
I kväll är det "Filip och Fredriks årskrönika 2010" och gissa vilka som gör Håkan Hellströms "Vid protesfabrikens stängsel", som grabbarna utser till årets låt? Jo, inga mindre än sågade publikfavoriterna Hoffmaestro!
Den otippade covern är hyfsat naturtrogen originalet och förmodligen en av de mindre jobbiga Hoffmaestro-låtarna jag hört. Kanske ska de sansa sig och sjunga på svenska i fortsättningen. Eller inte?
Den stora frågan är dock vad Hoffmaestros "störste" förespråkare Fredrik Virtanen tycker om tolkningen. Är den tillräckligt hoffmaestro? Ja, jag antar att vi får läsa mer om det på Twitter eller ännu mer troligt i hans sida på måndag i Aftonbladet.
Själv tycker jag den var helt ok, men det är ju att rekommendera att lyssna på originalet.
Jag har dock hört betydligt svagare tolkningar av Håkans låtar, något Dansbandskampen-dansband och en väldigt slätstruken version av någon som heter Erik Linder.

Kommentarer
Postat av: /M

Jag kände mig lite hoffmaestro och gav Virre en liten knuff på vägen på Twitter nyss. Om det var hoffmaestro nog för honom, då blir det nog ett hoffigt inlägg på Twitter eller en hoffig krönika i AB. Fan vad hoffmeastro att ha med de där traderövarna i programmet. Dock en helt OK version av låten, jag har redan rippat den från Youtube till mp3 via http://www.vidtomp3.com

2011-01-05 @ 21:48:12
Postat av: /M

Håkan Hellstöm. Haha, Kanal 5 fick rätt på Hoffmaestro, men klantatade till Hellström i all hast.

2011-01-05 @ 21:58:20
Postat av: P

Missade det där Hellström-klanteriet. Vad hände?

2011-01-05 @ 22:59:27
Postat av: /M

Jag syftade på vad de döpt Youtubeklippet till, om du kollar ditt blogginlägg igen. De döpte Hellström till Hellstöm i all hast.

2011-01-06 @ 11:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0