Halv åtta hos mig


("Den sötsura, goda senapen")

Eftersom "Halv åtta hos mig" inte går på fredagar tänkte jag skänka er en inblick i det leandersonska köket. Mig vid spisen är om möjligt en lika stor raritet som att Björn Ranelid inte känner sig kränkt och inte gör en stor grej av hela situationen. Men vi kör ändå, köket är inte mitt andrahem (reds. anm), jag hade förmodligen åkt ut med huvud, matvagn med hjul och mina få köksredskap innan Per Morberg tagit en tugga av mitt käk i "Sveriges mästerkock" (om jag mot förmodan skulle passerat igenom en auditionkö för att vara med i det där Idol-matlagningsprogrammet). Se det mer som en pedagogisk lektion i hur man med små medel skapar "stor" kokkonst...

Kommentarer
Postat av: /M

Som du märker så väntar jag inte till efter På spåret. Mest för att jag inte ser det längre, dock oklart varför. Tror inte jag såg ett enda avsnitt förra säsongen heller. En dum ovana, jag borde kanske återuppta det programmet nu efter två år.



Du vid spisen? Detta var en syn som vore du Skoglund. Jag trodde att du höll fanan högt och åt ute 3 ggr/dag, men å andra sidan har du väl inte spisbloggat sedan du stekte en cd eller vad det nu var, hehe ;-)

2011-01-14 @ 20:52:46
Postat av: P

I efterhand ser jag mig själv sätta in/fumla in en tom äggkartong i kylskåpet, jag skyller på att jag var nervös för den här "direktsända" matlagningsstund...

2011-01-14 @ 21:15:21
Postat av: /M

Hehe, jag tänkte också på det. Inte ens då du tappade den tomma kartongen så trillade poletten ner. Nåväl, perfektionism och minutiös planering är för tråkmånsar :D



Nu gungar jag loss till "Viljan" med Det Vackra Livet. Viva Labrador!

2011-01-14 @ 21:25:56
Postat av: Anonym

Jag har också skrivit om halv åtta hos mig på min blogg. Jag tycker det börjar bli lite överdrivet, tycker inte du det?

2011-01-15 @ 20:14:16
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0