PL-toppen - januari 2011



Kör igång en gammal "klassiker", PL-toppen som legat i träda länge nu.
Men nu blir det bättring. Ni som vill gå in på min Spotify-länk kan göra det. Fyller på efterhand. Vilket jag också strävar att göra med text om skivorna nedan (tror jag).


British Sea Power - Valhalla dancehall (album)



The Decemberists - The king is dead (album)

The Go! Team - Rolling blackouts (album)

Ni som längtar efter ett nytt The Avalanches-album kan sluta nu. För hur ofta har du egentligen lyssnat på ALBUMET "Since I left you" numera, än möjligtvis titelspåret och hiten?

The Go! Teams "Rolling blackouts" rymmer så mycket mer och genrer blandas friskt. Hiphop, indiepop, instrumentala anthems, flickpop, electronica och den allra finaste listpopen.

The Avalanches ”Since i left you” må vara en omtalad och skickligt ihopsatt verk, men The Go! Team gör det bättre. I en mer lyssningsbar, rolig, fräsch, färgglad och glittrig indiepopkostym.

Glasvegas - Euphoria, take my hand (singel)

Varför tänker jag på Broder Daniel och Håkan Hellström varje gång jag hör den här fantastiska singel?

Lustans Lakejer - Elixir (album)



Håll utkik efter en kommande blogg där jag går in mer på denna skiva.

Jonny - Jonny (album)



Gorky´s Zygotic Myncis Euros Childs och Teenage Fanclubs Norman Blake gör en gubbpopskiva ihop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0