Melodifestivalen, deltävling 4 - Malmö



Ni som bara läst den här bloggen den senaste veckan kan få för sig att det är en ren och skär schlagerblogg, men så är icke fallet. Jag har en del ideér till nya blogginlägg så håll ut. Nu börjar jag snart komma helt i ordning i min nya lya och då blir det fler inlägg. Håll koll på min twitter, så länge; www.twitter.com/01patlea är adressen och där skrivs trams och strunt om lite allt möjligt.

Över till min tippning av Melodifestivalen. Den här veckan är det Malmö som gäller och det känns ganska jämnt och ovisst överlag. Jag tycker att Melody Club gjort en av tävlingens allra bästa låtar, och då ska showen och scenografin vara något utöver det vanliga, därför tror jag den vinner. Love Generations bidrag är jag lite skeptisk till om man bara hör till låten. Inte min typ av påse men visst den kan gå bra i tv men att Lady Gagas låtskrivare skrivit låten gör varken till eller från. Sen håller även jag en tumme för Linda Bengtzing och jag är säker på att min kompis /M gör det samma. Hon har verkligen inte haft det lätt alla gånger, hon har varit Magnus Ugglas barnflicka, blivit brädad av Magnus Hedman och lett Tv4:s succéprogram "Ordjakten" och "Sommarkrysset".  Plus att hon gör i princip samma bonnaschlager varannat år i Mellon...
Och är det hon som är "The hunter" i Melody Clubs låt? Cirklen är i så fall sluten...
Topp 5 känns ganska givet men sen är det svårt att avgöra vilka fans som röstar mest. Lasse Stefanz är ju trots allt Sveriges populäraste traditionella dansband.

1. Melody Club
2. Linda Bengtzing

Andra chansen

Lasse Stefanz
Love Generation


5. Nicke Borg
6. Anders Fernette
7. Linda Pritchard
8. Julia Alvgard

Kommentarer
Postat av: /M

Ungefär samma topp 4 som jag tänkte på, utan att jag ens har hört minsta lilla sekund av någon av låtarna. Det som skiljer lite från viss media är att Nicke Borg skrällde till med 2'a chansen i någon publikmätning.



Just Nicke Borg ska visst låta som en bakfull Chris Cornell med en låt som Bon Jovi skulle ha kunnat ta sig an... eller något. Intressant, tycker jag.

2011-02-26 @ 19:06:58
Postat av: P

Ja, Nicke hoppas jag egentligen kniper en Andra Chansen-biljett, och det känns jämnt topp 5 utöver MC.

2011-02-26 @ 19:13:39
Postat av: /M

Fan vad fel du hade förresten, Kasse Stefanzzz, Linda PÖ & Nicke Borg m.fl.

2011-02-26 @ 23:45:01
Postat av: Anonym

Skyller på alkoholen- Men vAR ÄR DU?!?!?!+

2011-02-26 @ 23:45:38
Postat av: vispen

Vad roligt att läsa dina inlägg om melodifestivalen! Mina favoriter igår var Linda Pritchard, Linda Bengtzing och Julia Alvgard.

2011-02-27 @ 18:24:44
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: skeden

Härligt att höra vispen!!!!!!!!! :D :D :D



Själv höll jag på han den där treeeevlige Lasse "Olle" Stefan Jönsson, han är så bra. Så treeeevligt men honom på scen. En treeeeevlig man, men han spelade inte på sina treeeeevliga trummor i lördags.

2011-02-28 @ 23:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0