Melodifestivalen, deltävling 3 - Linköping



Återigen dags för en tippning av kvällens startfält. Eric Saade känns som den största favoriten hittills i en deltävling, i varje fall i år. Visst den kommer gå vidare men är den här låten verkligen rätt att skicka till Tyskland? Jag är lite tveksam efter att bara hört låten och hoppas vinnaren finns i nästa veckas startfält i Malmö. Kan  Melody Club ha plitat ihop en vrålhit eller ska det till en Backyard Babies-sångare för att gå hela vägen...
Chansar lite och går på Linda Sundblad i kväll, lite Robyn-vibbar och tandställning kanske slår The Playtones på den direkta Globen-biljetten. Om inte annat skulle nog den gode Lasses Musik-Roger (affären är dock numera nedlagd) jubla, han ropade efter och "jagade" en kompis en gång med en Lambretta-singel som precis anlänt - utanför butiken...



1. Eric Saade
2. Linda Sundblad

Andra chansen

The Playtones
Sebastian

5. Sara Varga
6. Shirley´s Angels
7. Sara Lumholdt
8. Simon Forsberg

Kommentarer
Postat av: /M

Haha, ja, det var ta mig fan väldigt otippat. Roger får syn på mig och springer ut från affären (som vore han Carl Lewis i fornstora dagar) strax efter att jag har råkat gå förbi. 100 meter bakom mig hör jag någon skrika "LAMBRETTA!!!". En stor eloge till ett butiksbiträde som är så kundmedveten att han ger sig ut på jakt på stadens gator för att överlämna en cd-singel värd 20-25 kr.



Eller sålde skivor med t.ex. Kent och The Ark under disk, gärna med en gratis affisch eller två på löpet, någon vecka innan release. Those were the days.

2011-02-19 @ 21:20:58
Postat av: /M

Eric gick vidare, det var du som Saa'de. Hehehehehehe.

2011-02-19 @ 21:22:18
Postat av: P

Those dancing days. Tyvärr för Lindas del blev det en neslig sjätteplats. Det går inte så bra för startnummer ett, kan det ligga Melody Club i fatet nästa lördag?

2011-02-20 @ 01:17:01
Postat av: /M

Med facit i hand, så... JA! ;-)

2011-03-01 @ 20:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0