Melodifestivalen - deltävling 2, Göteborg



Eftersom säkert merparten av den här bloggens läsare inte spelar på Melodifestivalen eller mer troligt, inte litar på mina tips kommer mina funderingar nu strax innan sändningen börjar.

Mest för skojs skull. Efter att lyssnat på låtarna, tagit del av alla okunniga schlagerexperter och till viss mån även genrepspublikens dom kommer här min rangordning.

Jag tycker det finns tre låtar som sticker ut. Brolle, Sanna Nielsen och The Moniker (Idol-Daniel Karlsson). Den som hamnar i Andra Chansen behöver nog inte vara ledsen, den kommer garanterat gå till final om det nu inte finns några monsterlåtar i de kommande deltävlingarna...

Loreen och Christian Walz får jag inget grepp om och tycker är väldigt svårbedömda. Bettan är bara tråkig och Babsan är rent av usel. Anniela kan skrälla med sin Leila K-liknande refräng och låttitel.

Såhär blir min ranking ändå:


1. Brolle
2. Sanna Nielsen

Andra Chansen

The Moniker
Anniela

Utslagna

5. Loreen
6. Christian Walz
7. Babsan
8. Elisabeth Andreassen

Kommentarer
Postat av: /M

Min final inför:

Brolle

Sanna Nielsen

- - - - - - - -

Min 2'a chans inför:

The Moniker

Christian Walz



Så vi lyckades väl lika där.

2/2 till final och 1/2 till 2'a.



Vet inte vad jag ska tycka om The Moniker. Catchy? Javisst. Trallvänlig? Javisst. Helt okej? Javisst. Men det lät som om man tänker sig om Mika skulle ta sig an ett potpurri av The Beatles album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band".

2011-02-13 @ 17:23:08
Postat av: /M

Ingen gör Beatles bättre än Beatles själva.

Ingen gör Mika riktigt bra, inte ens Mika själv.

2011-02-13 @ 17:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0