Melodifestivalen Deltävling 1 - Luleå

Nytt för i år är att man kan se delar av repetitionerna och numera lyssna på HELA låtarna innan delfinalen och sändningen börjar.

2011 års första deltävling är väldigt svårtippad. Det är inte lätt utse en given låt. Är inte impad av Dannys enformiga favoritlåt. Är inte heller så förtjust i Jenny Silvers ABBA-esque. Pernilla Anderssons "Desperados" är countrypop som är svår att spåna på om den går hem hos svenska folket. Rätt fin dock. Dilba är för svår disco och Swingflys Teddybears-låt är inget - som ni vet - jag gillar. Delar av Le Kids låt låter som The Pipettes, men är möjligtvis för banal för att gå hem.
Jag ger mig ändå på en gissning. Ligger dock lågt med spelen denna veckan.
Till Globen:
Danny och Jenny Silver
Till Andra Chansen:
Pernilla Andersson och Le Kid
Utslagna:
5. Swingfly
6. Jonas Matsson
7. Rasmus Viberg
8. Dilba
UPPDATERING, söndag 19.20:
Inte så dåligt tippat även om jag var helt fel på det med Swingfly. Trodde inte det skulle gå hem men givetvis var lite Teddybears-pop rätt melodi en lördagskväll. Var ett rätt jämntjockt utbud av låtar så allt kunde hända, det kände jag på mig redan innan. Tror inte det hade hjälpt om jag lyssnat mer på låtarna innan.

Kommentarer
Postat av: /M

Du som verkar ha förlj det, var det någon av låtarna som var bra? Alltså inte bra för att vara i sammahanget av Melodifestival, utan som hade varit bra f.ö.också? Typ om du hört den på radio, hört mp3'an etc.



Någon på SVT sade visst fel artist i snäckan till A-Teens-tösen, antar att vederbörande har nya arbetsuppgifter inom produktionen redan nästa lördag, hehe :p

2011-02-07 @ 19:47:24
Postat av: P

Nej, inga bra direkt. Pernilla Andersson var väl hyfsad men lite tråkig. Kanske nån tvåa av fem, men nej. Den här deltävlingen var inget över sig. Rätt slätstruket.



Jag allt blev fel. De visade först en bild med Silver och Pernilla Andersson (de gick ju också till Andra chansen) så spänningen gick ur lite där. De klöddade alltså till det med bild och ljud (Marie). Men det var knappast programledarnas fel.



De där artistförhören var verkligen en pina. Ska de verkligen ha 24 sådana till, minst. Och Stormare och Nanne (i lördags) var sämre än deltagarnas låtar.

2011-02-07 @ 21:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0