Bob Hund - en lågmäld dokumentär

Det var inte så överraskande att "gubbjävlen" Anders Björkman inte gillade Bob Hund (och dokumentären om dem) men det var allt en liten bedrift/överraskning att han såg dokumentären (eller delar av den) som visades i lördagskväll.

Dokumentären finns på SVT Play och var mycket bättre än vad denne Björkman skrev. Lågmäld på något vis. En medlem jobbar i fiskaffär, en spatserar runt på Stockholms gator och myser, och en jobbar på nån form av lager. Frontfiguren verkar dock leva musik, på ett mer lågmält sätt än på scen om man säger som så.

Ganska kul ändå att se hur "Det överexponerade gömststället" värktes fram. Ett av bandets bästa album enligt min syn att se på saken.

Ser verkligen fram emot nya skivan som släpps i februari nästa år.

http://svtplay.se/v/2647541/musik_special__bob_hund


Kommentarer
Postat av: /M

Anders Björkman är ju bara för jävla tradig och bitter ibland. Förlåt, mest hela tiden.

2011-12-21 @ 23:07:11
Postat av: /M

Det förvånar mig inte om han faktiskt dessutom satt där och pratade med sin TV, det skulle bara förklara ett och annat kring honom, hehe! :p

2011-12-21 @ 23:08:27
Postat av: u

Ja, den krönikan avslöjade nog mer om Anders Björkman än om tv-utbudet...



En grej jag funderat på är förresten hur man skriver bandnamnet? Tidigare vill jag minnas att alla skrev bob hund med små bokstäver, men nu verkar det tvärtom vara Bob Hund med stora bokstäver som gäller?

2011-12-21 @ 23:17:50
Postat av: P

Håller med föregående talare. För Anders skull hoppas jag inte han satt och pratade med tv:n.

Bob Hund är nog det rätta att skriva, egentligen, om man inte jobbar med bandet som vill att man skriver bob hund. Det är lite som att skriva iPhone, iTunes eller iPad, t.ex. Produktnamn skriver man Iphone, Itunes eller Ipad (i varje fall i tidningar). Det har jag lärt mig på äldre dar...

2011-12-21 @ 23:35:16
Postat av: /M

bob hund, skriver jag. Liksom kent. Ibland felar jag, framför allt gällande kent, men jag försöker vara konsekvent med uteslutande gemener. Det var så kent själva valde att skriva i början (på demos och debutalbumet) samt bob hund udner hela karriären.

/Indie-M

2011-12-21 @ 23:46:20
Postat av: /M

Kan korrigera mig själv med att kents logga konsekvent, udner alla år, har innehållit endast gemener. Lät lite missvisande i föregående kommentar.



kent och bob hund, för hela slanten!

2011-12-21 @ 23:47:40
Postat av: /M

OT: Lysande att jag två gånger i rad, i två separata kommentarer, fick under till udner.

2011-12-21 @ 23:48:50
Postat av: /M

Gubbfan har inte hört bob hund tidigare och han har ingen relation till gruppen. Föga överraskande att det då inte heller riktigt föll honom i smaken. Det är ju som att be Bengt Frithiofsson recensera alkoholfritt vin eller låta satanister stå för predikan en söndag i Jönköping!



Nej, nu ska jag sluta upp med att mata trollet!!!

2011-12-21 @ 23:54:52
Postat av: u

Ja, på samma sätt skriver man ju Eon och inte E.ON i löpande text. Men jag vill minnas att även tidningar brukade skriva bob hund tidigare. Inte ens om bandnamnet inledde en mening var det stor bokstav. The times they are a-changing. Men då är det inte bandet som har bytt stavning i alla fall.

2011-12-21 @ 23:57:55
Postat av: u

Jag kan i och för sig hålla med Björkman om att dokumentären var lite seg. Fler konsertsekvenser hade nog piggat upp. Att vara ett liveband är ju trots allt en stor del av bob hunds verksamhet, om jag inte är felinformerad.

2011-12-22 @ 00:05:11
Postat av: P

Kent har jag nog aldrig skrivit med små bokstäver. Då borde man ju skriva KENT som andra stavning om loggan stavar med versaler.



bob hund har jag skrivit många gånger, även i Norra Skåne, vet inte om det ändrades av redigerare, tror inte det.

2011-12-22 @ 08:11:39
Postat av: /M

"Då borde man ju skriva KENT som andra stavning om loggan stavar med versaler."



Nu förvirrar du mig. Loggan skrivs enbart med gemener. kent. Varför då skriva KENT?

2011-12-22 @ 10:47:43
Postat av: /M

Okej, nu fattar jag. Tror jag. Och, ja, loggor med versalen brukar jag stava med versaler. I alla fall då jag vill provocera något och sedan har loggan att hänvisa till om vederbörande tar åt sig! ;-)



SlipKnoT och KoRn är ju två band som blandar om vartannat. I alla fall om man lyckas tolka loggorna rätt. Och förvånasvärt ofta ser man även dessa varianter i media, om än oftast i hårdrocksmagasin och hårdrockskrönikor.

2011-12-22 @ 12:52:30
Postat av: P

Jag tyckte den var fin och intressant då man fick lära känna bandet på ett litet annat sätt än de står på scen. Rätt stor skillnad där. Och så fick man ju reda på lite mer om bandet som jag inte visste. Varför masken bärs, vad Conny jobbar med och så vidare.

2011-12-24 @ 12:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0