Rapport: Way out west - fredagen

1. Tåget blir försenat i Ängelholm p.g.a. att en mycket berusad man snubblar av tåget och ramlar (inte jag).
2. Tar fel spårvagn och får gå tillbaka en bit till ingången, en man hoppar över ett högt staket och blir snabbt tagen av vakterna (inte jag heller), hans kompis hoppar snabbt tillbaka över staketet och verkar klara sig.
3. The Hives spelar i stekande sol. Howlin´Pelle uppmanar publiken att sätta sig ned. Till vilken nytta vet jag inte, men Ebbot Lundberg har redan gjort samma sak på ett mer meningsfullt sätt. Detta var mest tröttsamt, vilket den långa och alltför utdragna versionen av “Tick tick boom” var. The Hives var bättre på Siesta! Förra året, nu undrar jag bara när deras nya skiva ska komma, finns en ny bra låt.
4. Fleet Foxes har jag ett märkligt förhållningssätt till. Gav debuten fem plus, uppföljaren knockade inte alls mig. Har inte lyssnat mycket på den skivan i förhållande till debuten. Konserten är lite småmysig, ibland blixtrar det till men sångaren (och hans krokiga) scenspråk och mellansnack är rätt tamt. Kanske är en så pass stor scen lite väl stor. Nu blir konserten varken eller.
5. Robyn dansar ännu en sommar. Säger mest några “Göteborg” mellan låtarna. Snurrar pinnen/karusellen, blir yr. Men spyr inte. Sjunger hits i en timme, blir glad. Jag tycker spelningen var helt okej, men tänker mest på att hon dansar väldigt mycket på scen. Hon skulle nog även kunna bli spinninginstruktör.
6. Prince, två äpplen hög gör en bra spelning. Fullt av utdragna låtar och hits. Och publik på scen. Plus för det och showen.
7. Smyger i väg och ser Empire of the Sun. Galet, roligt och showigt. Men ojämnt låtmaterial där singlarna nästan enbart är bra. Skrattar, blir glad och går tillbaka till Prince.
8. Bestämmer mig under kvällen (innan Prince) att ställa mig i den långa kön för öl, men då är fanskapet slut. Köper en apelsindryck. Senare får jag reda på att man kan stå i matkön även om man bara vill köpa en öl. Det hade nog inte hjälpt mig denna kväll ändå. Tar igen det nästa dag ändå.
1. Tåget blir försenat i Ängelholm p.g.a. att en mycket berusad man snubblar av tåget och ramlar (inte jag).

2. Tar fel spårvagn och får gå tillbaka en bit till ingången, en man hoppar över ett högt staket och blir snabbt tagen av vakterna (inte jag heller), hans kompis hoppar snabbt tillbaka över staketet och verkar klara sig.

3. The Hives spelar i stekande sol. Howlin´Pelle uppmanar publiken att sätta sig ned. Till vilken nytta vet jag inte, men Ebbot Lundberg har redan gjort samma sak på ett mer meningsfullt sätt. Detta var mest tröttsamt, vilket den långa och alltför utdragna versionen av “Tick tick boom” också var. The Hives var bättre på Siesta! förra året, nu undrar jag bara när deras nya skiva ska komma, finns en ny bra låt.

4. Fleet Foxes har jag ett märkligt förhållningssätt till. Gav debuten fem plus, uppföljaren knockade inte alls mig. Har inte lyssnat mycket på den skivan i förhållande till debuten. Konserten är lite småmysig, ibland blixtrar det till men sångaren (och hans krokiga) scenspråk och mellansnack är rätt tamt. Kanske är en så pass stor scen lite väl stor. Nu blir konserten varken eller.

5. Robyn dansar ännu en sommar. Även bokstavligt talat. Skriker mest några “Göteborg” mellan låtarna. Snurrar pinnen/karusellen, blir yr. Men spyr inte. Sjunger hits i en timme, blir glad. Jag tycker spelningen var helt okej, men tänker mest på att hon dansar väldigt mycket på scen. Hon skulle nog även kunna bli spinninginstruktör. Snygga scenkläder, dock. Inga klädbyten.

6. Prince, två äpplen hög gör en bra spelning. Fullt av utdragna låtar och hits. Och publik på scen. Plus för det och showen. Men inte fem plus, inte av mig.

7. Smyger i väg och ser Empire of the Sun. Galet, roligt och showigt. Men ojämnt låtmaterial där singlarna nästan enbart är bra. Skrattar, blir glad och går tillbaka till Prince.

8. Bestämmer mig under kvällen (innan Prince) att ställa mig i den långa kön för öl, men då är fanskapet slut. Köper en apelsindryck. Senare får jag reda på att man kan stå i matkön även om man bara vill köpa en öl. Det hade nog inte hjälpt mig denna kväll. Tar igen det nästa dag med råge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0