Nytt namn på ytterdörren



Månader i streck har det stått "A Nilsson" på min dörr efter förre ägaren. Jag har snart bott i min nya lägenhet i ett halvår, tänk vad tiden går. Och bokstäverna komer de inte ändra till mitt efternamn heller fick jag besked om i dag med motiveringen: "Vi sätter inte längre namn på dörren eftersom posten numer levereras i postbox". Tills jag hittar nya bokstäver (det borde finnas i någon leksaksaffär eller kan man ju ta bokstavskex...) eller gör en egen lapp gjorde jag om skylten med de bokstäver som fanns, och numera heter jag Liansson. Bättre än "A Nilsson" i varje fall. Man får inte vara dum... Har ju ändå ett svårt efternamn = har ju fått heta både Lee Anderson och Lennanderson tidigare vid lite olika tillfällen.

Eller som den där gången jag beställde nyårssupé på Casablanca och de trodde jag var kines. Eller vid otaliga feluppläsningar av mitt efternamn på bordtennistävlingar. Där har jag nog hört de flesta varianter.

I morgon efter jobbet ska jag sätta tillbaka skylten på min ytterdörr. Något skratt i trappen kanske det blir. Vad vet jag? Trappuppgångshumor eller grannhumor är något man hör talas om alldeles för sällan...

Mvh

Patrik Liansson

Kommentarer
Postat av: /M

För jävligt att de inte vill smälla upp namnet på dörren, det är liksom halva grejen med att bo i lägenhet. Tänk dessutom om någon flane går loss på de där postboxarna vid entrén, då hittar inte brevbärarna rätt på dörrarna.



Du får köpa ett paket bokstavskex och fylla ut de bokstäver som fattas, eller varför inte klippa ut stora bokstäver från NSk.

2011-08-31 @ 10:55:01
Postat av: P

Ja, men först ska jag heta Liansson ett tag. Känns rätt bra.

2011-08-31 @ 11:23:45
Postat av: /M

Lisa N Son får du paxa därnäst, när Liansson levt livet ett tag!

2011-09-01 @ 13:11:23
Postat av: /M

An Li Sson

Lite som Ang Lee med -sson i slutet.

2011-09-01 @ 13:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0