Vy från ett luftslott




Va fan! Här kommer jag hem efter en dag på jobbet efter påskledigheten och ser den här synen från min balkong. Räckte det inte med en upp-och-nedvänd mopedbil och åtminstone en utebliven påsklunch på ett äldreboende härförleden? Nån jävel har grävt upp hela grönområdet. Var ska jag sola nu någonstans? Och grilla?

En vän trodde det kunde röra sig om någon "fancy-schmancy fiberkabel" som skulle grävas ned.

Så när allt är nedgrävt kommer väl någon säljare från Tele2 eller Bredbandsbolaget att ringa och erbjuda något bättre bredband som jag inte behöver. Bävar för dessa telefonsamtal och/eller hembesök.

Men jag hoppas egentligen på något bättre. Att det rör sig om något helt annat. Att någon dabbat sig och grävt på fel gata. Det kan väl inte vara stambytet som redan är på väg, det skulle ju inte hinna komma till mitt hus förrän i höst (jag som inte varit och kollat i den där test/visningslokalen, vill ha lugn och ro i sommar). Ska förresten ta något fint som gör valuta för de där dryga 300 kronorna som Bostadsföreningen höjde hyran med från årsskiftet. Mycket lägligt när jag precis flyttade in.

Inte ens torktumlarna fungerar i tvättstugan. Trots att man kör tvätten i två timmar på olika program och tid blir den fuktig, och jag får hänga upp alltsamman på stolar, bord, säng, element, fåtöljer för att få skiten torr. 

Nej, nu går jag och lägger mig och gråter. Svimmar någon timme.

Och vaknar upp och hoppas att det är sorkarna som gjort de där jättelika högarna som förstört min fina balkongutsikt och den här underbara tisdagskvällen.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: /M

Och vi som klagade på att någon sågade under matchen i söndags, tänk då om du hade varit hemma då de röjde som värst på gräsmattan, haha.



Snygga kravallstaket, kanske det är konsert på gång på gården? De gräver dike för fotografer och publik, snart smäller de väl upp en scen när du är iväg för några timmars arbete idag :p

2011-04-27 @ 10:07:37
Postat av: P

Va, läser du min Facebook, jag skrev som sista inlägg där att jag "trodde annars de höll på att bygga en Siesta!-scen till, kravallstaket och allt." Andra förslag var "en smal pool", "pipeline från Harrys", "ledning till egen Harrys-kranöl", bland annat.



Men det var nåt så tråkigt som att värmekulverterna ska bytas.

2011-04-27 @ 11:52:30
Postat av: /M

Haha, nej, har ju ingen Ansiktsbok, men great minds think alike! Dude!

2011-04-27 @ 19:30:14
Postat av: r

fan va stor mullvadar ni har i hässleholm

2011-04-28 @ 22:04:33
Postat av: Remyagathe

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!

2011-10-06 @ 08:19:38
URL: http://remyagathe.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0