Mästarnas mästare



Jag har sett Sir Håkan Hellström minst ett tjog gånger. I morgon är det dags igen när han ger sin första konsert i min förra bostadsort och tillika födelseort. Sist jag såg honom var i Lund förra året, tyvärr hade jag tankat min kropp lite väl mycket så det var inte den bästa upplevelsen. Men i morgon är det revansch som gäller, då ska det bli lugnare. För på lördagen är det dessutom klubbmästerskap i pingis som gäller, och då gäller det att vara i någorlunda form. Om inte i pingis så för den roliga kvällsfesten som följer efter lirandet. Det brukar alltid bli minnesvärt med fyllerundpingis, smörgåstårtätande och några liter öl...

Jag kom att tänka på en annan sak. I går kunde man läsa följande på Håkans hemsida: 

"Den 4 maj släpps en deluxe-version av Håkan Hellströms "2 steg från Paradise" i begränsad upplaga.
En dubbel CD innehållande Håkans hyllade spelning på Way Out West 2010 samt "2 steg från Paradise" med fem outgivna bonusspår.
Way Out West konserten kommer även att släppas som dubbelvinyl - även den i en begränsad upplaga.
Shelley, som är singel nr tre från Platinasäljande albumet "2 steg från Paradise", släpptes till radio igår."


Jag hoppas verkligen det är fem outgivna bonusspår och inte några alternativa tagningar, demos, mixar eller annat som kan förekomma. Typ som en sommar-EP (hade jag hoppats på innan denna nyhet också) med fem nya låtar ingen hört innan och där kanske en eller två låtar spelas under hans sommar/festivalturné.

Ingen hade blivit gladare än jag.

Men jag vill ha bevis innan jag jublar och blir allt för glad. Håkan Hellström är en mästare på att finta lyssnarna. Eller så är det hans skivbolag. Minns när han skulle ge ut sin bok förra året, där det långt innan skyltades med att den skulle innehålla en exklusiv bonus-CD med outgivet material, kort innan den gavs ut kom infon om att "bonus-CD" var en exklusiv fysisk upplaga av singeln "Saknade te havs" (som tydligen bara fanns som download innan). Besvikelsen var stor bland många.

Nej, bättre kan du Håkan! 4 maj har vi stora förväntningar... Ska även bli kul att återhöra den långa förlängda versionen av "Uppsnärjd i det blå" (kändes som en halv ny låt när jag hörde den på plats). Den har inte ens funnits tillgänglig på Youtube (vad jag vet).


Kommentarer
Postat av: /M

Det där med en nyutgåva med Way Out West live var jag snabb som attan på, det dröjde ju länge innan det ens stod i tidningarna efter att jag snappade upp det (och twittrade om det).



Ja, ikväll smäller det. Jag ska ladda om nu under för- och eftermiddagen efter 21 h på arbetet. Gäsp. En uppvärmningsöl i Hlm och en färdkostsöl i bilen borde du väl fixa, trots morgondagens matchande?



Ha d gott. Glenn

2011-04-08 @ 10:19:39
Postat av: /M

De 5 outgivna bonuslåtarna:



1 Shelley (Radioversion)

2 Saknade te havs (Estonia Remix 2011)

3 Du är snart där (8 april-mix Kristianstad)

4 River en vacker dröm (Hotellförstörelse Dub Mix)

5 Det dom aldrig nämner (Tystnaden Tagning 2, Ingmar Bergman mix)

2011-04-08 @ 10:27:41
Postat av: P

1. Dom där jag kommer ifrån (short edit)

2. Det här är min tid p.3

3. River en vacker dröm (live hos Skvalan)

4. Vid protesfabrikens stängsel (Hoffmaestro-version)

5. 2 steg från paradise (akustisk version)

2011-04-08 @ 11:50:55
Postat av: /M

Jag var inte helt fel ute när jag på ett skämtsamt sätt döpte om redan för albumet befintliga låttitlar. Vet inte hur länge låtarna har varit officiella på Bengans hemsida, men här har du dem:



http://www.bengans.se/Product.aspx?skivkod=889832#



Verkar dock vara 6, inte 5, extraspår.



12 Det Här Är Min Tid (Pt. 2)

13 Dom Där Jag Kommer Från (Devil McDoom Remix)

14 River En Vacker Dröm (Alternativ Mix)

15 Det Dom Aldrig Nämner (Alternativ Mix)

16 Man Måste Dö Några Gånger Innan Man Kan Leva (Alternativ Mix)

17 2 Steg Från Paradise (Instrumental)



Ja, men detta var ju upphetsande nyheter. Inte.

Att göra en Håkan, heter det. Och det är gjort. Igen.

2011-04-13 @ 22:17:26
Postat av: /M

Å andra sidan så petad de "Saknad Te Havs" på liveskivan, så det jämnar väl ut sig sett till antalet låtar. Plus en på studioskivan och minus en på liveskivan.



Nu undrar vi alla: När kommer hela plattan som instrumental utgåva?

2011-04-13 @ 22:19:16
Postat av: P

Trist. Besvikelse. Tomhet.



"River en vacker dröm" petades. Låter lite konstigt det också.

2011-04-13 @ 23:29:11
Postat av: /M

Aha, visste inte helt säkert vilken av Saknade och River som spelades på WOW, men skit samma. Konstigt att den petades. Det Här Är Min Tid (Pt. 2) som var bonus på digitala utgåvan (eller hur var det nu?) räknades inte in bland de 5. Känns förvisso som att det kvittar, nu förväntar jag mig alltid det värsta framöver då det skrivs om nytt, outgivet, exklusivt o.s.v. med Håkan.

2011-04-13 @ 23:57:42
Postat av: /M

2 Steg Från Paradise (Instrumental)

Detta måste vara den ultimata paniklösningen.

Hur fan gick snacket? Mixar, instrumentalt och skit.



- Men sade vi verkligen fem outgivna bonuslåtar?

- Ja, fem stycken!

- Trodde att det var fyra.

- Nej, fem sade vi tyvärr!

- Okej, vi petar in en instrumental då.

2011-04-14 @ 00:01:06
Postat av: P

Hur kunde du missa det? Det skrevs ju spaltmeter om just den låten efter Way out west-konserten. Och fanns i hur många tagningar på Youtube som helst. Sen var det ju mycket snack huruvida den skulle släppas eller inte. Det Här Är Min Tid (Pt. 2) köpte jag på iTunes då den var lite exlusiv, tror jag spelat den en gång. En riktig "skitmix" som är helt meningslös.

2011-04-14 @ 08:53:20
Postat av: /M

Jag hörde, läste och såg ju om det precis efter WOW 2010, inte så lätt att nu, nästan 1 år efteråt, komma ihåg vilken av de båda låtarna det var. Jaja, skit samma, den fick inte ens följa med till live-cd:n ändå. Fattas bara att det är en livebootleg med pissigt ljud som de lägger som skiva 2.



Eller att de klipper "Uppsnärjd i det blå" till en mer plikttrogen version utan de där extrapartierna. Hey, det är ju Håkan vi snackar om... då kan allt hända. Han fintar lyssnarna bättre än vad Maradona någonsin fintade motståndarna.

2011-04-14 @ 14:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0