Två äpplen satt i ett träd (hahaha)

12 minuter och 14 sekunder kort/långt. "Har du hört den förut?" gör comeback i dag. Huruvida det bara sänds på webben låter jag än så länge vara osagt, men jag tror det kommer visas i riktiga SVT också (nån gång). För de inblandade hoppas jag dock inte på det senare.

Elsa Billgren håller vid rodret och fyra inbjudna stockholmsprofiler samtalar och försöker vitsa med varandra och som det fint heter teoretisera om skämt.

Det går sådär. Alex Schulman glömmer en av sina vitsar, trots ett långt intro och några hjälpmeningar. Får vi läsa om detta i en kommande bok? En annan blir avbruten mitt i sitt skämt och så fortsätter det. Till slut återstår bara att musikern Julia Frej härmar Regina Lund och strax innan det har programledaren härmat Cher. Vet inte vad syftet är egentligen.

Ska vi säga trippelridå till detta program som var stor skämskuddevarning?! Det återstår bara nio program.
Ewert Ljusberg, kom tillbaka, allt är förlåtet!

http://svtplay.se/v/2381888/har_du_hort_den_forut_/del_1_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2381888/sb,p153653,1,f,-1

Kommentarer
Postat av: /M

Jag har sett 3 min i skrivande stund, utan minsta tendens till att skratta en endaste gång, kommer jag att överleva de resterande 9? De levererar 3 "skämt" i sekunden. The more the merrier? Nej, inte alls.

2011-04-04 @ 23:07:29
Postat av: /M

Vad fan är vitsen med att sitta där i ring och bara dra skämt för varandra, när det sitter statister kring de andra borden?



Man mår ju direkt dåligt då Parisa Amiri (vem är det?) drar ett "skämt" och sedan själv är den enda som skrattar åt det. I övrigt, tystnad. Nej, nu ger jag upp detta program för all framtid, vilket jag trodde var gjort redan 1942.

2011-04-04 @ 23:11:52
Postat av: P

Parisa är Nöjesguidens redaktör av något slag. Mycket bra program eller hur? Eller somnade du innan det tog slut...

2011-04-06 @ 18:09:57
Postat av: /M

Jag snabbspolade lite efter några minuter, sedan struntade jag helt i de sista minuterna (förutom de pinsamma imitatinerna av Cher och Regina Lund, vilka jag tvunget skulle se). Blev kanske totalt 5-6 av 12 min, det räckte mer än väl.



Big Brother 2011 har jag nog fortfarande bara sett ca 1 min av, det är jag stolt över. Den minuten var dessutom av misstag då jag zappade runt.

2011-04-06 @ 21:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0