Too much is not enough!

 


Efter att varit bortrest en vecka för ett tag sedan kom jag hem till ett vårligt svenskt landskap och surfar in på Siestafestivalen.se för att se att de bokat The Kooks. Blir glad och förvånad över det modiga valet att boka den gamle Atomic Swing-gitarristen Michael Lohses numera nedlagda band. Men kul, mycket kul. De är helt klart värda en revival. Ungefär samtidigt ger Niclas Frisk ut sin solodebut.
 
2011 kommer bli ett Atomic Swing-år helt klart!
 
Jag ska ta mig tusan köpa deras comeback från 2006 "The broken Habanas". Den som till omslaget är så lik deras debut från 1993 "A car crash in the blue". Min kompis /M har som stående skämtinslag i sin repertoar att fråga mig om jag "köpt deras nya"...
 
Men först ska jag spela The Kooks fantastiska debut flera gånger på raken och invänta en fantastisk spelning med en skäggig och långhårig (?) Lohse. Jag kommer trycka upp banderoller och plakat med texter som ”Du måste klippa dig, Micke. Det ser för jävligt ut!” men/och ”Raka inte av polisongerna!".

Siesta-året 2011 kommer bli så bra, i varje fall om man ser till det svenska året.

Ska köpa biljett snart, väldigt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0