Plötsligt på Väster



Mycket ska man se innan ögonen trillar ut. Vid 16.30-snåret blev jag lite paff när jag cyklade förbi en upp-och-nedvänd mopedbil. En sån där liten röd bil som alla får köra utan körkort. Man ser inte dem så ofta. Den är klassad som långsamtgående fordon. En sån bil som Mats från "I en annan del av Köping" körde runt i och var mäkta stolt över. Så stolt att han glömde ta med sig Linda när de skulle gå på restaurang. Hon fick ta bussen eller hur det nu var.

Att folk välter kor som sover har man hört talas om (men det är väl mer ett oskyldigt pojkstreck och föga vanligt) och även att cyklar vänds upp och ned på skoj. Minns själv att jag vände upp och ned på en klasskompis cykel i åttan, visst tusan var min även vänd dagen efter. 

Att vända en mopedbil var bara taskigt. Och väldigt onödigt, hur tänker folk! Och hur orkade de? Var det någon framtida deltagare i "Sveriges starkaste man"? Det måste inträffat natten till söndag för sent i går kväll stod den som ett ljus välparkerad och rentvättad.

Mopedbilen tillhör ett servicehem nära där jag bor. Detta var helt klart dagens snackis och mest fotograferade objekt. Återstår att se om denna tragikomiska händelse (några märkbara skador såg inte bilen ut att ha) blir förstasidesstoff i morgondagens Norra Skåne.

Hoppas nu ingen vänder min Saab en vacker dag. Då blir jag inte glad.

Kommentarer
Postat av: /M

Tillhör det gruppbostaden som ligger intill? Jag är skeptisk, för då borde den väl ha stått på deras egen parkering? Jag ser den ibland parkerad på den plats där den verkar ligga/stå på din bild. EPA-bil med triangel, jag småler alltid då jag cyklarpromenerar förbi den, men detta är ju bara för tragiskt. Elakt fyllepåhitt förmodligen, stryk ska idioterna ha!

2011-04-17 @ 22:32:07
Postat av: /M

Inte långt därifrån skyddade jag f.ö. en utvecklingsstörd man från två tonårigar för ett aaaaantal år sedan. De stod och hånade honom för att han hade cykelhjälm på huvudet och backspeglar på cykeln. Hur lågt kan människor sjunka, bara för att andra inte är som en själv?!?! Blir fortfarande så jävla arg då jag tänker tillbaka på det. Jag sparkade undan benen på den ena då han skulle fly, ångrar det fortfarande inte för en sekund.



Okej, nu har jag avreagerat mig.



Är det förresten musikquiz på torsdag?

Vi får styra upp något påskigt på lördag med.

2011-04-17 @ 22:58:43
Postat av: /M

Bara en tredje sak också, när jag ändå går loss för fullt. Jag hade hellre varit polare med liraren som äger den där lilla bilen eller liraren med cykeln än de människor som ägnar sig åt att trackassera dessa redan utsatta personer. Over & out, tack & förlåt för ordet! Nu ska jag andas ut och in, lugn och fin.

2011-04-17 @ 23:01:38
Postat av: P

Ja, håller med. Nu precis när jag cyklade förbi var "Mats" bil bortforslad. Den var dock kvar vid halv tre när jag var på väg till Kristianstad. Hoppas inte för mycket behöver lagas.

2011-04-18 @ 17:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0