Lappjävel!



Jag har fått bilen lappad två dagar i rad i veckan! Av Pizzeria Parma. På två olika ställen. En gång på jobbet, en gång vid hemmet. Pizzeria Parma går tydligen all-in. Tack för parkeringsböterchocken! Puh... Era lurifaxar!
Och vad är "FAR AVHÄMTNING" och "KVALITAT"?! Den tryckansvarige borde bett någon korrekturläsa innan det trycktes hur många såna här "menyer" som helst. Borde kostat en del. Vet inte hur många "menyer" jag såg på jobbparkeringen som bara var slängda. Jag kan förstå dem. Pizzerian ligger en bra bit ifrån där. Tror dock att de gjorde det i ren ilska. Jag hade själv satt mig i bilen när jag såg denna lapp under ett av vindrutetorkarbladen.

Det finns en positiv sak med Pizzeria Parma. De brukar ha roliga vita hattar på sig på den pizzerian, vilket jag lagt märke till. Vet inte om så fortfarande är fallet.

De har också en av de äckligaste falafeltallrikar jag ätit. Det är negativt. Falafeln såg ut som halvfabrikatsköttbullar och vetetusan hur den smakade egentligen. Den var som någon grötig mjuk massa som både var ljummig och helt utan vanlig falafelsmak.

För några år sedan trodde en kompis att falafel var kött. Han tyckte det smakade som just det och var gott, och lade inte någon mer tanke på det.

Själv undrar jag var Pizzeria Parma har köpt skiten, det måste varit något de letat länge efter. Gör egen falafel istället. Det görs på andra ställen, möjligtvis inte i Hässleholm mer än i Östervärnskiosken, nära Linnéskolan. Det är den kebab som är mest lik den i Malmö. Ta det som ett tips om du gillar falafel.



Hur det går för Pizzeria Parma återstår att se, om deras reklamkupp har gjort susen.


Kommentarer
Postat av: /M

Dessutom existerar inte gatan Tredje Avenyen. AvenyEn, alltså.



Sedan fattar jag inte det där med priserna för hemkörning.



Upp till tre rätter 20 kr.

Mindre än tre rätter 50 kr.



En rätt och två rätter, det är väl också upp till tre rätter? Upp till, det indikerar ett maxantal på tre. En, två eller tre alltså. Fast i mindre än tre rätter inkluderas en och två. Skumt.



Nej, de är inga stjärnor på stavning, gator och matematik. Undrar om de är bra på pizza och liknande? Språkpolisen i mig får mig att INTE vilja undersöka saken.

2011-04-30 @ 23:17:36
Postat av: /M

"Alla pizzor 49:-"

Vanligt fel, för det är så klart pris per styck de menar. Läser du det som det står, då kan du köra fram en lastbil, hosta upp 49 spänn och be dem lasta in alla pizzor de kan tänkas göra. Alla pizzor fås ju för 49 kr enligt lappen.

2011-04-30 @ 23:20:24
Postat av: /M

A LA CARTA.

Detta är värre än det där "Finn fem fel" som fanns i tidningarna förr, där två bilder skulle jämföras och fem fel lokaliseras.

2011-05-01 @ 08:22:14
Postat av: P

Hade tänkt komplettera med detta, men du hann före... Skrev ungefär samma kompletteringar på FB. Helt bananas! Pizza har jag köpt nån gång där, det är nog det enda man ska beställa där. Det är din grannpizzeria ju!



Beställ alla pizzor för 49 kr en gång till en fest?

2011-05-01 @ 14:38:00
Postat av: P

Måndag-fredag 11.00-22.00

Lördag-söndag 12.00-22.00



Kanske inget jättefel med stor bokstav till Måndag och Lördag men inte fredag och söndag.



Den uppmärksamme ser dock det...



Minns annars Asian box (larvrestaurangen) för deras schysta stavningar på sin reklamskylt. "Asiantisk matt" som det bästa.

2011-05-01 @ 23:17:56
Postat av: /M

"Kanske inget jättefel med stor bokstav till Måndag och Lördag men inte fredag och söndag."



Inget jättefel? Vad är felet alls? Jag ser inte det. Läs Måndag och Lördag som första orden i respektive ny mening eller något. Det hade nog sett konstigt ut, och lite felaktigt, att ha använt gemener istället för versaler i det läget. Om nu svenskpedagogen får tycka till ;-)

2011-05-02 @ 10:26:29
Postat av: /M

Hehe, vet inte om jag har köpt något på Parma de senaste åren. Rentav kanske bara någon enstaka gång alls, under alla år. Det brukar bli Parenco eller Venezia då jag ska beställa något. Helst Venezia. Veneziamannen är nog den i särklass trevligaste restaurangägare (pizzeria, restaurang, lunchhak o.s.v, allt inkluderat) som jag har råkat på :)

2011-05-02 @ 10:29:27
Postat av: P

Nej, jag tog nog i där. De hade rätt där Pizzeria Parma. Och så får de ha sovmorgon på helgen.



Glöm inte Pizzeria Valentino! Dit gick jag/du under en tid och beställde. Det var dock ett tag sedan. Du får prova Östervärnskiosken också, det är bra.

2011-05-02 @ 14:33:38
Postat av: P

En sak till som är fel, telefonnumret...

Sen borde de förtydliga om det är burkläsk eller flaskläsk som ingår. "33 cl läsk".

2011-05-02 @ 14:37:13
Postat av: /M

Haha, nu googlade jag dem bara för det, apropå det du skrev om telefonnumret, men numret lyckades de i alla fall få rätt på. Gott så!

2011-05-02 @ 19:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0