Bokmässan - dan före dan

Fredag 24 sept, kl. 21.36-00.00



Gör mig i ordning för Bokmässan i Göteborg. Tar del av kartan över mässområdet och det är ingen munter syn för en man som är lika usel på orientering som han är på att ha någon form av lokalsinne. Jag är dock en fena på att ge grundgas och hitta dragläget (saknar det lite då min Saab är automatare) men det hjälper inte då jag ska ta tåget till "Bokmössans" hemstad.

Det här har jag gjort hittills:

- Tvättat, ja ni läste rätt - nu igen, för att kunna ha på mig mina himmelsblå turkalsonger från Dressman. Jag har inga jeans under som en värmländsk man hade i ett avsnitt av "Ullared". MFF spelar ju på söndagen mot just IFK Göteborg (troligen missar jag matchen om jag inte hittar ett senare tåg och en pub jag vågar mig in på). Funderar på att vara neutralt klädd i vitt och grönt på söndagen.

- Skrivit ut biljett till hotell och mässan. Lika bra det. De där göteborgarna är så formella. Ska bo på Grand Hotel Opera, gamla delen. Förmodligen bättre än det vandrarhemsaktiga och i alla avseende förskräckliga Hotel Formule 1 som jag bodde på tre nätter under min senaste göteborgsvistelse när det var Way Out West. Det misstaget gör jag inte om.

- Packat ned lite färdkost (en Birro-bok och minst en elektronikbatteriladdare).

 Somnar med ett förväntansfullt leende på läpparna, utan att ha varit på Harrys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0