"Thirst" - ännu en tradig asiatisk film



Jag ger upp! Trots att jag äter asiatisk mat flera dagar i veckan, gillar sushi och thailändska köttbullar begriper jag - allt som oftast - inte mig på asiatisk film. Oftast är det för långsamt, händelsefattigt och obegripligt. Kan inte säga att jag överkonsumerat detta lands film, men har sett några filmer i varje fall. Och de är just långsamma, händelsefattiga och obegripliga.

I förmiddags såg jag "Thirst" (engelsk titel) och det blev ett sömnmedel utan dess like. Som "tur" var hade jag sovit en hel natt innan jag såg filmen; en sorts vampyrfilm goes "Antichrist" om en katolsk präst som deltar i ett experiment och kan snart både flyga som värsta "Heroes"-figuren och "punktmarkera" en väns fru. Filmen har hyllats av många tidningars recensenter. Helt obegripligt det också. Jag lånade filmen på bibblan, så det kostade inget - och några förseningsböter lär det inte bli.

Frågan är om det görs en amerikansk version av "Thirst" (vilket jag inte tror), som det gjorts av bl.a. "The Ring" och "The Grudge"?!  Hade det gjorts tvärtom, en japansk version av en amerikansk rulle som "Die Hard", hade den förmodligen utspelats i ett litet rum där en man och en kvinna bråkar om vem som ska skicka smöret på middagsbordet i två timmar, sen hade filmen bara tagit slut innan smöret ens var skickat.

Kommentarer
Postat av: /M

Jag såg den för något halvår sedan, men jag minns inte den som något vidare. Engelsk undertext, men det får räcka. Jag pallar inte se om den bara för att få svensk text.



Skånederby på onsdag kl 20 hos dig? :D

2010-09-13 @ 12:19:22
Postat av: Alexander von Gerndt d.ä.

Men hallelådär, lite fotboll var det ja!

Dan före dan, nästan som lille julafton idag.

2010-09-14 @ 15:17:36
Postat av: /M

Zlatan fick igår reda på att både Daniel "men Daniel då" Larsson och Agon "Ålanöten" Mehmeti klantade till sig och varnade ut sig från aftonens derby. Nyheten nådde honom mitt under Milans träning, då reagerade han såhär. Strasser var den som fick ta smällen...förlåt, sparken.



http://www.youtube.com/watch?v=HaE4d3nAL0g

2010-09-15 @ 15:58:44
URL: http://www.youtube.com/watch?v=HaE4d3nAL0g
Postat av: /M

Vad gillar du förresten The Radio Depts nya vallåt?



http://www.labrador.se/hypocrisy/



"The new improved hypocrisy" har gått varm senaste tiden.

2010-09-15 @ 16:17:48
Postat av: Alexander von Gerndt d.ä.

Kaffehörnan. Augusti 2009.

Rögadeålar och dockteater. SKÅL!



http://www.youtube.com/watch?v=d-U9V8gpI5k

2010-09-15 @ 18:58:50
Postat av: P

The Radio Depts. alliansen-låt är fin.

Zlatan är kung. Och Kaffehörna vetetusan vad han är, tja MFF:are i varje fall...

2010-09-16 @ 08:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0