Dikt om debatter


Den här bloggen är helt opolitisk egentligen men diktaren i mig kunde inte hålla tillbaka rimmandet. Som den julklappsdiktare jag är följer här nedan en strof om vad jag tycker om politiska debatter.


Jag gillar debatt mellan politiker
Eftersom jag trots allt är kritiker
Prata i munnen på varandra är inte så bra
Då finns risk för att väljarna kommer att dra
Hellre två personer i studion som lugnt pratar
Så att inte tittarna till kaffeapparaten knatar
Många golfapplåder från publiken kommer de därmed få
Innan de till sina familjer hem får gå

Kommentarer
Postat av: /M

Bravo, bravissimo!!!

Som matadorerna sade om Tjuren Ferdinand!

2010-09-18 @ 20:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0