Äntligen...

... kom det lite nyheter om Håkan Hellströms kommande album.

Tidningen Gaffa verkar ha första tjing på nyheter som gäller Västra Frölundas stolthet.




På lördag släpps nämligen en dubbelsidig a-singel. "River en vacker dröm" som spelades in nån vecka efter Way out west-spelningen är en av dem. Den blev alltså inte så exklusiv, lika bra det i stället för att lyssna på Youtube-liveklipp med taskigt ljud.

Här kan man läsa om "2 steg från paradise".

Här kan du lyssna på "Saknade te havs" i sin helhet. Testas i "Flipp eller Flopp" i P3 Populär i morgon.

Låtlistan ser ut som följer (den i fetstil sticker ut):

1. Det här är min tid

2. Saknade te havs

3. Shelley

4. River en vacker dröm

5. 2 steg från paradise

6. Jag vet vilken dy hon varit i

7. Dom där jag kommer från

8. Det dom aldrig nämner

9. Vid protesfabrikens stängsel

10. Man måste dö några gånger innan man kan leva

11. Du är snart där


Kommentarer
Postat av: /M

Fast Ginza skickade ju ut ett nyhetsbrev via mail redan den 6e eller 7e, inte fått det? Där stod info om bl.a. låtlistan för albumet, att albumet släpps som vinyl m.m.



P3 ska visst premiärspela singeln någon gång idag, det läste jag på P3's hemsida för några dagar sedan, det med. Finns Flipp eller Flopp fortfarande om fredagarna? Är säkert där då.

2010-09-10 @ 09:20:43
Postat av: /M

Ser nu att du nämnde just programmet Flipp eller Flopp dessutom. Får skylla på att jag har tillbringat 36 av de 42 senaste timmarna på arbetet. Zzzzzz......

2010-09-10 @ 09:22:53
Postat av: P

Tycker "Saknade te havs" är en sån låt som växer, påminner lite om "För en lång lång tid", som man mest sa "va" efter att lyssnat på första gången.



"River en vacker dröm" (har inte hört studioversionen än) är mer omedelbart hittig och möjligtvis också bättre.



Flipp eller Flopp brukar börja 10.15 på fredagarna.

2010-09-10 @ 11:53:31
Postat av: P

Nu har jag hört "River en vacker dröm". I "HD"-version från Lyssnarservice. Får jävlar i havet smälla ihop en samling med lite goa låtar och ha i bilen.

2010-09-10 @ 17:59:49
Postat av: /M

Låter gött! Jag lär väl höra låtarna vad det lider, sedan är ju albumet på gång också dessutom. Ska bli kul att se vilken riktning det tar, men hopas att han vågar prova nåbot nytt nu... och inte bara göra en ordinär Håkanplatta.



Ikväll blir det "Inception" kl 20.30-23. Håll tummarna för att jag itne somnar, för jag är så in i helvetes jävla trött redan nu.

2010-09-10 @ 18:51:45
Postat av: P

"Inception", helt ok film som Ante skulle sagt. Trodde dock den skulle vara mycket mer spännande. Inte lika bra som "I rymden finns inga känslor" men något bättre än "Bröderna Karlsson"... Hehe!

2010-09-11 @ 00:45:32
Postat av: /M

Haha, skärpning för fan! Inte för att jag har sett "Bröderna Karlsson", men du verkar ju vara på rena rama skämthumöret ikväll. Ellen Page, Syket och nu detta. Smuttat på en öl eller två? Hehe.

2010-09-11 @ 00:49:27
Postat av: P

De där sommarölen var nog slut så det fick bli några andra. Bowling, Infinity, spelade Håkans singel ett tiotal gånger, sen en sväng inom Harrys ett par minuter innan 01.00 sen stängde dem, hann inte ens med att beställa en öl av Bagarleffe. Fotboll i dag? Både MFF och HIF är i farten!

2010-09-11 @ 14:47:47
Postat av: /M

Du får lär dig det där med sms/telefon vid kort varsel, hehe. T.ex. när det gäller Syket och fotboll. Går inte att förlita sig på att jag/du/vi uppdaterar här non stop. Synd, för jag hade gärna zappat mellan MFF- resp HIF-matchen hos dig idag.



Såg Inter vinna komfortabelt tidigare idag.

Nu ser jag Milan torska. Det kan inte bli bättre.



Derbyt på onsdag i alla fall? Kl 20 smäller det.

Jag kan dyka upp vid 19-snåret för lite uppvärmning?

2010-09-11 @ 22:17:27
Postat av: /M

Såg att du Twittade om Henric de la Cour till en annan. Han är på gång med soloskiva (Strip är döda, Yvonne smålever ibland), men det är oklart när den kommer. Var sak har sin tid, han jäktar inte. Jag hörde dock om detta i april, så det borde väl ha rullat på lite sedan dess. Kanske börjat spela in på riktigt allvar i alla fall, inte bara demos. Kan man hoppas.

2010-09-12 @ 15:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0