IFK Hässleholm åkte ned i trean



Det är med sorg i hjärtat som min moderklubb, IFK Hässleholm, i fotboll i dag trillade ned i Division 3. Det räckte inte att en rad gamla IFK-profiler försökte jaga på de tagna på sängen-spelarna när de jagade ett ledningsmål vid ställningen 1-1.
Profilerna försökte med en dåres envishet få till en IFK-straff och hjälpa eller stjälpa spelarna till en annan nivå i sitt anfallsspel. Jag stod vid långsidans staket och muttrade och tyckte det var en bedrövlig syn. Emellanåt verkade de få till spelet men det spoljerades lika snabbt. Speakern verkade inte veta skillnaden på reducering och kvittering, ja inte ens ledning. Kållereds SK både reducerade till 1-1 och kvitterade till 1-2, enligit den något förvirrade speakern.
Till råga på allt elände kunde ingen se vad det stod på resultattavlan. Österås IP är en av de omodernaste arenorna som västvärlden har skådat. Tyvärr verkar inte politikerna vilja göra den lite mer modern heller.

Nästa år har Hässleholm två division tre-lag. IFK och HIF. Vi får se vart det tar lagen, styrelserna och publiken.

Och när de (IFK) nu åkt ned i "trean" så kommer nog inte ens en konstgräsplan komma upp på dagordningen tilll nästa kommunmöte, tyvärr.

Jag kanske ska fråga om jag får gå från Reservlagsserie Division 4 med Waff till en plats i truppen i Division 3 med IFK Hässleholm? Jag kan alltid vara avbytare (vilket jag varit i större delen av min karriär...) och hoppa in som anfaller i 85:e minuten... En waffare är ju materialare och kanslichef i IFK Hässleholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0