Turnérapport


(Marcus fick köra "Kvällsöppet" med parhästen Lennart Ekdahl, Christer satt i publikhavet)

Fick ett vykort från Christer och Marcus. Eller drömde jag? De bägge herrarna smajlade upp sig rejält bakom två par mörka solglasögon.
De låter hälsa att turnén går bra och att de just nu letar efter ännu ett par mörka The Mission-solglasögon till en roddare.
Turnépremiären gick galant och just nu äger de Sagateatern i Linköping. "Att leva och dö som Christer Paulstrup" har blivit något av en succé.
Jag har via twitter följt de bägge herrarnas framfart.
”Första gången någon, en kille i receptionen på hotell Clarion i Sthlm, känner igen mig på rösten över telefon. "Birro va?", meddelade Marcus glatt. Han gör ju "Kvällsöppet" i Tv4 parallellt. Dessutom skriver han artiklar om italienska ligan och Champions leauge varje dag. I slutet av november är han tillbaka i "Karlavagnen" i P4. Och "På Spåret". Stress verkar inte finnas i hans vokabulär. Imponerande!
Christer tar det hela till en helt annan twitter-nivå.
”Var fan är min cykelnyckel? ”, ”En cykelpump är bra i alla väder!", ”Fick en hel bing(e) skivor från Bonnier Amigo, nu jäklar kör vi! Jag har (aldrig) varit vilsen, Lisa!” och ”Väcker ni mig mitt i natten kan jag utan problem rabbla upp lösenorden till mina samtliga 43 Lyssnarservice-konton!” är bara fyra av hans senaste twitterinlägg.
Lycka till på resten av turnén önskar jag er.

Kommentarer
Postat av: /M

Twittrar Birro någonsin om något annat än den där turnén? Bara massa "Ses i Umeå!", "Härligt Uddevalla!", "Krönika från Norrtälje!" o.s.v. hela tiden. Som vore Twitter en gratis reklampelare. Vilket man förvisso kan använda det till, med risken att folk (undertecknad) inte pallar prenumerera länge till.



Hur tar man förresten bort folk som bevakar en? Jag har en del spamanvändare eller liknande som säkert addat folk på måfå, hur får jag bort dem?



Angående Håkan, fråga farsan först.

Han verkar ju vara den nya radarpartnern ;-)

2010-11-06 @ 19:34:38
Postat av: P

Ja, farsan följer med. Men vi har ju mer plats i bilen... "Ses i Lund!" "Bra publik där".

2010-11-06 @ 22:32:08
Postat av: P

Klicka på followers. Dubbelklicka på "solen" och block t.ex. markita suter.

2010-11-06 @ 22:35:58
Postat av: /M

Det är om jag åker från Hbg till Lund på kvällen, innan konserten. Får se, kanske det blir Kph kvällen innan annars, om det inte blir kommunfest. Det är en körig helg, det där.

2010-11-06 @ 23:55:25
Postat av: P

Ok, jag är med på vilket som. Men kanske smidigast med Lund ändå även om vi får sitta? Får jag följa med på kommunfesten i år igen? I varje fall förfesten.

2010-11-07 @ 00:02:24
Postat av: /M

Håkan kan det nog inte bli på lördagen.

Inte om han går på innan 20-21-tiden i alla fall.

I värsta fall får man hoppas på att SiESTA plockart honom.

2010-11-07 @ 21:14:54
Postat av: /M

Beach Hooooooooooooouse!!! :D

2010-11-09 @ 13:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0