Galapetter Leanderson



Ursäkta förresten att jag uppdaterar så sporadiskt här på bloggen. Jag lovar att bättra mig, för allt behöver ju inte ha en jätteuppstyrd idé eller skojighet. Kanske bara ett film- eller skivtips. En blogg ska ju vara spontan och inte för proffsig, egentligen.

Ni som mot förmodan inte får nog av mitt trams eller framfart i vardagslivet kan ju alltid spana in mina twitter-inlägg i väntan på något som händer här på bloggen.
De senaste veckorna har jag varit något av en galapetter. Det började ju med den där John Lennon-hyllningen på hans årsdag 9 oktober (som tidigare kunnats läsa utförligt här på bloggen, den kom faktiskt in på nsk.se till slut också).

Veckan därpå var jag på invigningen av Kristianstad Arena och nyligen nu i helgen på ”A Tribute To Queen – Kings Of Rock”, som bar en klar lokal hässleholmsprägel. Visst hade det varit kul att ha hört Familjen, Sophie Rimheden, Andreas Tilliander, Stefan Thor, ja eller varför inte några av de mer lokala indieartisterna med rötter i staden som Pete Thompson, Killer Zeus, Richard Götesson, Ninja Betong eller Stålar sätta sina tänder i något av Queen och gjort det på sitt sätt. Eller två trubadurer som Henrik ”Henke” Henriksson eller Magnus Skoglund? I nödfall hade till och med jag kunnat ställt upp med en monolog och reciterat "Radio Ga Ga"...

I det sammanhang som det nu blev hade dessa alternativ möjligtvis inte passat in då showens deltagare var ganska naturtrogna originalen och bar en klar sjunga-fint-stämpel men visst hade det skänkt en helt annan dimension och spänning till Queen. Kanske en annan gång?

Kommentarer
Postat av: /M

På tal om Twitter, har du någon gång problem vid inloggningen via web/dator? Sedan i förrgår så får jag bara upp den där ramen ovantill då jag loggat in, kan alltså inte se mina eller andras inlägg. Går inte göra ett skit där, inte logga ut heller, måste stänga ner fönstret. Frustrerande.

2010-11-03 @ 18:12:02
Postat av: /M

På tal om quiz som du frågade om, så kan vi väl ta det imorgon. Egentligen tänkte jag skita i det, har ju varit på 6 av de 7 senaste eller något. Blir lite tjatigt i längden, måste kanske passa då och då för att det ska bli riktigt kul.



Men visst, vi kan ta det imorgon, för sedan kan jag nog inte på de i alla fall tre följande torsdagarna där efter. Har en hel del annat (både jobb och andra saker) under torsdagar resten av året :)

2010-11-03 @ 18:18:07
Postat av: P

Ja, twitterinloggningen vet jag inte vad som strular, mitt fungerar.



Mitten av november till mitten av december har jag pingismatch på torsdagar så då kan jag inte mer än en gång kanske. Så visst blir det en del pauser från quiz, men i morgon kör vi så det ryker.

2010-11-03 @ 20:14:52
Postat av: /M

Ja, jag värmde upp igår med Skoglunds quiz. Jackpot!

2010-11-03 @ 20:52:39
Postat av: /M

Du har väl inte missat Radio Depts "Never follow suite EP"?



http://music.is-amazing.com/2010/10/31/radio-dept-never-follow-suit-ep-2010?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MusicIsAmazing+%28Music+Is+Amazing%29



Gratis zip, länk längre ner på sidan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0