Julkort från New York



Han hade inte tid eller tyckte det var för jobbigt att spela in en ny säsong av succéprogrammet "Mauro & Pluras kök".  Synd tycker jag. Nu kommer i varje fall ett nytt livstecken från Herr Scocco (det var ju ändå i juni han släppte senaste singeln "Adrenalin") i form av en julsingel kallad "Julkort från New York", en klassisk Scocco-ballad med nedanstående småroliga textrad.

"Och jag bor uppe på Hudson,
i en liten garderob
Den kostar 300 dollar natten,
där kan man tala om ett rån"


Kan vara en jullåt som håller i längden, den är ju allt annat en typisk sådan. Men gratis är den, dubbelklicka bara på ordet här...

Kanske en försmak om att det blir ett program som heter "Mauro & Pluras jul" istället nästa år, håll med om att det låter frestande (Tv4 eller Tv8 kan få programförslaget helt gratis av mig). Ett mer roligt, alkoholhaltigt och humoristiskt alternativ (om än inte lika hemtrevligt) till Ernst Kirchsteigers julprogram som numera går varje år innan jul i Tv4.

Kommentarer
Postat av: /M

Ja, det där var väl en trevlig, liten låt.

Och gratis är trots allt gott. För det mesta.



Uniteds kross igår. Inters kross idag.

Och nu ATP-finalen i tennis. Sportorgasm!

2010-11-28 @ 19:11:56
Postat av: /M

Jag frågade på Twitter, men vet inte om missade det.

"Julian Cruise, han som sjöng Twin Peaks-låten."



Vem, var, när, hur o.s.v.?!

2010-11-28 @ 20:47:43
Postat av: P

Christer Sandelin, jag är dock osäker på om han sa han eller hon. Orkade inte dubbelkolla reprisen, det var i slutet av programmet. Det var han som sa sig vara "konditor i grunden" också.

2010-11-28 @ 22:15:40
Postat av: /M

Sandelin, snubben med koll. Inte.

Varken på Twin Peaks eller alkomätare.

2010-11-28 @ 22:58:31
Postat av: /M

Som av en händelse så surfade jag runt på aftonbladet.se



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8192186.ab



Sandelin, tar han Kicki Danielssons plats nu?

Han vet sannerligen konsten att snyfta ut år 2010.

2010-11-28 @ 23:18:30
Postat av: P

Min respekt för Petter Alexis Askergren har ökat efter att jag sett några av programmen. Jag visste att han var mer sympatisk än vad han verkar tidigare, men nu tycker jag att han dessutom är riktigt rolig (en humorist) och även en skicklig musiker. Tillsammans med Plura är han "Så mycket bättres" behållning.

2010-11-29 @ 08:36:48
Postat av: /M

Damn right, man. Team Plura-Petter (låter som en fiktiv karaktär på ett fattighjon i Emil i Lönneberga) är nog den seriens stora behållning. Nu har jag förvisso bara sett två hela / delar av avsnitt där, men i alla fall.



Petter och Pluras kök, våren 2011, kanske? :D

2010-11-29 @ 11:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0