Juldikt från Röingegatan klockan 16:37


Emin Sen med en mosbricka.                        Foto: Tommy Svensson



Snömodden skär in i Citybikens breda däck
Besvärliga hjulspår och uppkörd snö gör
mig i kylan helt väck
På Röingegatan är kaoset totalt
Bara lugn nu, Patrik, inga yviga rörelser för det är halt
Önnerby håller fanan högt inne på Skivlagret
Kanske snubblar det in någon och frågar efter en film med Ann-Margret
Själv så har jag fullt sjå att styra mig i rätt riktning hem
Minivanar och bilar gör det svårt men jag ska klara av att parera dem
Kör förbi Café Casablanca, undrar hur det går nuförtiden för Emin Sen
Har han kläm på alkoholtillstånd, kvitton och spättaben


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0