It all began i Hässleholm - här ser vi några övermogna bananer också



I dagens Norra Skåne kunde man läsa om gårdagens festligheter och gala i Hässleholm då bland annat "Årets hässleholmare" utsågs och prisades. Det var inte Per Sinding-Larsen som delade ut priset och inte heller Johan T Karlsson som närvarade för att mottaga priset, tyvärr. Jag reagerade dock på några helt andra saker. Visst, Johan T Karlsson var klart värd utmärkelsen som "Årets hässleholmare" men jag vill ändå flagga för några andra som inte fick pris och som än mindre var nominerade.

På bild från reportaget fanns Per Folkesson med två damer och Gert Jönsson. Jag blev dock väldigt förvånad när det stod Per Linell under bilden. Per har alltså bytt bort Folkesson mot det något mer anonyma Linell. Han måste vara gift med moderatpolitikern Anna Linell och därför var det omöjligt att behålla Folkesson? Han borde därför helt klart fått priset som "Årets namnbyte".

Jag tänker också på att ett par andra borde fått pris.

Kategorin "Årets hässleholmsblogg" (om den fanns) borde delats av www.hessleholm.blogspot.com (även om jag tycker han skriver lite för lite om tappade frallor på Kvantum och om Hässleholms kulturliv i övrigt numera och för mycket om Robyn, men namnet på bloggen är klockrent) och www.magnusskoglunds.blogg.se (som verkligen inte skäms för att han kommer från Hässleholm då han skriver, pratar och sjunger på renodlad hässleholmska oavsett om det är Stefan Sundström, Nationalteatern eller Lars Winnerbäck han sätter tänderna i...).

Nästa år borde det således finnas två nya kategorier, helt klart. Och tre nya pristagare.



Spelade in ett klipp också där jag försöker prata ur skägget om allt detta...




Kommentarer
Postat av: /M

Ja, det har blivit för mycket Robyn och för lite kuriosa och sarkasm den senaste tiden. Jag ska ta mig i kragen efter detta inofficiella pris från dig.



Har Folkesssson verkligen bytt namn? Känns minst lika mycket som att Norra Skåne, som vanligt, kan ha snurrat till det. Det snurrar i deras skalle och de skrev dikter så de har blivit helt snurriga.



Johan T Hansson benämnde de ju Familjen. Jaja, i annat fall är det inte lätt att gifta sig med offentliga personer. Årets namnbyte, indeed.



/hessleholm

2010-11-14 @ 08:23:50
Postat av: /M

Längesedan man såg en fluga på en person förresten. Grön dessutom. En sann raritet. Tror att jag hade en svart eller liknande på ett skolfoto från högstadiet år 1632.

2010-11-14 @ 08:25:10
Postat av: P

Ja, den där flugan reagerade jag också på. Kanske kommer på modet igen...

2010-11-14 @ 08:30:00
Postat av: /M

Fler än du, om du nu var allvarlig, som hoppas på Nalin Pekgul för S:

https://www.flashback.org/t1359617 Dock inte med de godaste av avsikter.

2010-11-16 @ 12:43:00
Postat av: Patrik Nilsson

Namnbytet Folkesson till Linell gjordes förra året tror jag.



Sen hörde du väl att Obon fick tydliga instruktion om att det hette It Began In Hässleholm. INTE It ALL... Tänk vad man kan snurra till det...

2010-11-16 @ 15:03:58
Postat av: /M

Ser fram emot del två av PSL på festival från Siesta! :)

2010-11-16 @ 17:54:05
Postat av: P

Patrik Nilsson:

Min syster hade en teori om att Per har en syster som heter Anna också, det var nog lite därför han bytte till hennes efternamn, men jag vet inte. Låter logiskt i så fall då det hade varit lite jobbigt med två med likvärdiga namn i släkten.

Hoppas inte Per tar illa upp att han får detta analyserat på bloggen...



Min rubrik var väl medveten om det du syftar på, hehe.



Marcus: Det var inte på allvar.

2010-11-16 @ 22:24:48
Postat av: /M

Quiz på torsdag får det väl bli.

Beach House åt upp mycket av det sista på lönen, men hade ju inte sett dem innan. Ville passa på. Jag vet i fan om jag har råd med Jesse Malin nästa vecka, men har ju bara sett honom en gång innan. Skulle vara kul att få uppleva honom en andra gång med. Håkan får nog vänta till nästa år, annars lär jag aldrig ha råd med julklappar. Har dessutom ett kalas + något annat på lördag, tyvärr är man inte schizofren eller i två delar. Tyvärr.

2010-11-17 @ 00:06:45
Postat av: P

Jag tror du missar något om du missar Håkan i Lund, Jesse kan du skippa, varar verkligen kalas + något annat så länge?

2010-11-17 @ 10:12:48
Postat av: /M

Ja, tyvärr tvingas jag nog skippa Jesse.

Har bara ca 400 spänn på fickan innan löning :/



Quiz 20.55 imorgon? Då ryker väl en hundring av de fyra :p

2010-11-17 @ 12:14:11
Postat av: /M

Ulf Lundell i mars och Håkan Hellström i april.

Arenan i Kristianstad kan visst locka ner de stora.

2010-11-24 @ 11:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0