Fredrik Strages värsta jobb



Fredrik Strage måste i sin karriär tackat nej till väldigt mycket. Mer än vad jag lyckats med. En gång i veckan sitter han i Tv4:s Nyhetsmorgon och pratar goth och blandat. I dag, precis innan en reklampaus, frågade programledarna honom om vilket som varit det tråkigaste/värsta jobbet han haft (troligtvis i hela sitt liv) och han svarar ”det måste varit när jag recenserade Markoolio i Malmö”. Ok, visst borde det väl ändå varit något som varit något jobbigare ändå under hela hans arbetsliv?

Jag minns Markoolio-konserten, har nog aldrig sett så många barn på en konsert innan eller efter, jag minns Strages ensamma gång därifrån - precis lika ensam som min. Jag minns att jag såg Per Hägred i öltältet (man fick öl/läskbiljetter). Recensionsjobb är oftast väldigt ensamt överlag. Ja, det var kanske Strages värsta jobb, vad vet jag. Eftersom han säger just det så här drygt åtta år efter detta har hänt måste det ju vara så.

Eh, jo förresten, den där Markoolio-konserten fick jag också recensera som del i ett danskt koncept som hette Grön Konsert (Tuborg sponsrade). Utöver Markoolio minns jag att det var Infinite Mass, Lambretta och Wilmer X som spelade, och konferencier var Fredrik Lindström. Året var 2002 och det är enda gången detta spektaklet tog sig över bron och in på de svenska markerna.

Kanske lika bra det. Mölleplatsen var platsen. Där hade de Where The Action Is också en gång några år senare. Sen tog det också slut. Men det var en helt annan femma och med en betydligt bättre lineup - dock utan Strage.

Kommentarer
Postat av: /M

Strage krängde ju Kents merchandise under/efter vissa av konserterna på Rödturnén i våras. Det måste väl ändå vara tråkigare än att recensera en konsert, om än en skitkonsert, kan jag tycka. Men visst.

2010-11-03 @ 18:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0