FB-inlägg apri-maj

I dag sprang jag förresten igen. Drygt fem kilometer. Och i går sprang jag också. Nu funderar jag på att öppna hälsobutik. Men innan dess ska jag brygga hälsodryck/återhämtningsdryck. Nja, jag knäpper upp en sån i varje fall. Åbro Återhämtningsdryck på burk. Fint som sören!

Det var några riktiga lirare på quizet i kväll. En kunde till och med vad den elake heter i Bumbibjörnarna och gubben bredvid mig snackade osammanhängande och störde mig hela tiden. Jag fattar allvarligt talat inte vad han pratade om. Han ölade som fan och var nog anställd för att inte orsaka förslitningsskador på Bagarleffe...

Jag tycker bob hunds nya ep "Stumfilm" lät sådär, efter en genomlyssning. Lite gamla 90-talsbobhundljud var det dock i "Festen är över". Så den får jag allt spela en gång till...

"Hästpojken" kl 22 på SVT1 måste ju vara bra!

Forsätter Helsingborgs IF:s "bås" är det nog inget att göra åt Seriesegern. Allt annat än imponerande insats trots vinst. Inget skönspel alls. Mest försvar. Gefles Gerndt var en bättre anfallare jämfört med HIF:s tafatte anfallare Rasmus Jönsson. Men på nåt märkligt sätt vände de på det på några min.

Haha, hade inte varit roligt att springa Humlestafetten en dag som denna. Undrar hur de klarar det med den röriga logistiken. Många svordomar i dag och förkylningar på måndag är att vänta...

Jag tror aldrig det varit så lugnt på Netto som i dag. Det brukar ju vara rena kaoset. Det var nästan läskigt, som en skräckfilm. Inte "The Mist", nåt annat mer ödsligt, "I´m Legend" kanske.

Jag  tyckte det var lite roligt/charmigt när Tv4 Malmö-nyhetsuppläserskan säger "earbag" istället för airbag...

"Du var jag" och "Generation Unsuccessful", två låtar som släpps i morgon som jag inte kan sluta spela. Familjen resp. Ola Joyce, deras skivor blir även bättre och bättre för varje lyssning.

Quiz!

I morgon blir det toppfotboll igen, IFK Göteborg mot MFF. Pangpangfotboll, anfallsspel och inget jäkla backa-hem-och-försvara-boll-spel...

Det snurrar och kliar i min skalle när jag lyssnar på Familjens nya...
Är det Patrick Ekwall som spelar Blånekaren i "Ballar av stål"? Han är i varje fall väldigt lik honom och lika förarglig.

www.patrikleanderson.blogg.se

Sicken baksmälla jag har i dag. Är rent slut i huvudet efter alla pikar och tjöt på jobbet i dag. Varför stannade jag inte hemma mitt ålanöt! Allsvenskan berör verkligen. Vem har sagt att fotboll måste vara bra för att titta på, spänning och kamp räcker långt. Hörde inte ett ljud om Champions league-matchen dock...

Supertisdag. Laddad som tusan. Kan gå hur som helst. Hoppade över pingisträningen. Årets hittills hetaste fotbollskväll får inte slarvas bort. HIF-MFF plus Inter-Barca. Bägge bortalagen har tagit bussen. Rätt ska vara rätt... Snart börjar införsnacket, en kebabpizza är uppäten, nu några uppladdningsöl och snart dyker s...upportrarna upp innanför dörren. Sjukskrivning i morgon?

Ulf och jag tog en kassaskåpssäker 7-5-viktoria i bowlingen i kväll. Säsongens andra vinst! Snacka om flyt när vi vänder sista rutan till vinst. Vi var nära att korka upp champagnen och Ulf nära att börja dricka öl...

Krogrunda i kväll: Föröl, Anderssons 33 cl, hos Korv-Eriks, fem Staropramen på Harrys, Mariestadbuffé på Björket och halvljummen Falcon Bayerskt-efterrätt på Korv-Olle kl 03.30. Pris per kuvert: 500 kr inkl. entré. Första timmen halva priset.

MGMT, inte Management; Radio Dept., inte Radio Department. Sanna fans uttalar förkortningen.

Äsch!

Ljuvligt att springa en stund ute, med solen i ansiktet, vinden i håret och precis lagom hemma till Sjöstedt och Postlotteriet för lite allmänbildning på köpet. Så mellan 19 och 20 är den sunda timmen, lite för hjärtat och lite för hjärnan...

Harrys Music Quiz gick inte lysande. Tack ändå Becca, Marie, Tomas och Matilda för att jag fick vara med i ert lag. Med lite flyt hade vi tagit bronspengen...

Gillar trams. Trams i alla former. Trams är underskattat. Alla borde tramsa minst en gång om dagen. Inte ta allt och sig själva på största allvar, hela tiden. Det är vuxet att tramsa. Utom folk på tv som inte kan tramsa med finess. Riktigt trams kräver timing. Trams är dagens nyckelord.

I morgon släpps två fina album av olika slag som får fyra av fem i betyg av mig. MGMT - Congratulations (gillar den mer och mer, flummigare och bättre än debuten; Sleepy Jackson korsat med Supergrass) och The Radio Dept. - Clinging to a Scheme (tja, de håller fortfarande hög klass, kanske sammantaget ändå inte riktigt lika bra som deras två andra).

Roast på Berns innehöll några garv även om det egentligen är ren intern-tv för inbördes beundran. Missade lite i början men finnen och huvudpersonen var bäst.

Ett stentufft boxercise-pass på Femman nyss. Höll de på i en halv minut, måntro?

Halv tio hos Harrys: Helstekt Bergtunga med massa champinjoner och räkor. Mjölkchokladpannacotta och chokladtryffel. Gratis stämpel till nattklubben. Poäng: 7.

Med risk att få IOGT-NTO efter sig hävdar jag ändå att kall öl efter ett löppass är bra för återhämtningen. Minst lika bra men mycket godare än dyra Gainmax och sportdryck med lika mycket e-nummer som fabrikstillverkad majonnäs.

Ninjaspark i Talang fick tre kryss av den "Endast Sjunga Fint-gillande juryn". Kaxig attityd hade duon, men gillar nog Ninja Betongs punk bättre... TV-spelsmusik känns så 2002.

Hörde Robyns nya singel på P3 i dag två gånger, den var verkligen INTE bra, jag fattar inte varför hon ska hålla ihop med den där Åhlund-brodern och Teddybears, efter fem år borde hon gått vidare. Tror t.o.m. hon sjöng "Rocket Scientist" i låten. Trippelridå. Låten i "Dom kallar oss artister" var bättre.

I kväll tänkte jag leka Steffo, och vara livsnjutare: röka en god cigarr, smutta på en fin konjak och ta på mig min gröna basker och vara allmänt vuxen. Kanske måla en tavla och/eller läsa Strindberg, lyssna på lite klassisk musik eller opera och äta en god sufflé som avrundning till min fyrarätters.

Först bowling efter jobbet, sen snabbt ut till Ignaberga Park med Waff och en ojämn plan och match som heter duga och spel hela tiden trots att vi var ett par man kort. Och nu snart en cykelpromenad till Harrys med Popmarcus för att gå en dust mot 80-talsnördarna i Musicquizet...

Har precis startat om datorn för andra gången i år, den var lika het som Messi i dag.

Det kan ju inte finnas nån som blir lockad av att åka till Thailand om man tittar på "Håkans bar". Snarare avskräckt. Jag vill inte åka till Phuket i varje fall.

Har nästan sprungit två mil sammanlagt i påskhelgen. Nu gäller det bara att få igång regelbundenheten...

Ska på Playtones med syrran, Henrik, Angelica, Andrée, Popmarcus, Fogge, Bagarleffe, Cats-Jenny, hela Bror Lund & The Secret Teens, Robert Rolf, Roberts Grill och Pasta, Ragnar, Gun, Gångaren, Tisse, Kicki, Bettan & Lotta, Zillah & Totte, Lasse och Hasse Holm, Bingo-Berra, Peter Settman och en låda Åbro Sigill. Kan ha ...glömt någon, kompletterar senare. Kommer bli en jäkla förfest...

www.patrikleanderson.blogg.se

Stor komik när P3 kör The Arks nya singel två gånger efter varandra, först som sista låt i Tracks och sen direkt efter P3 Nyheter i P3 Star. Snacka om att programmen inte samarbetar trots att det är ett fåtal musikläggare...

Firar långfredagen med Nadal-Roddick och Söderling-Berdych. "Fidde" Rosengren tonsätter alltsamman, han är oftast en duktig/kunnig kommentator men ibland blir han lite väl traggig i sitt tugg. Men han vill väl bara spelarnas bästa.

Anser att några Original Crocodile Lager och lite Teenage Fanclub är den bästa återhämtningsmedicinen efter att ha sprungit 12,6 km i Sölvesborg.

Dagens bästa och roligaste aprilskämt var ju "fyrabarnspappan"...

Zlatan, härliga mål, konstigt du blev utbytt. Den Långe hade behövts hela matchen, men bra match ändå. Tveksam straff dock till Arsenal.

Kommentarer
Postat av: /M

Dahre av alla människor fixade den stygge i Bumbibjörnarna. Dahre?! Och av jublet att döma så hade Drängarna delar av sin fanclub på plats. Bäst var ändå liraren som inte kunde höra skillnad på Nic "Hej hej Monika" Schröder och Markus Krunegård. Hur tänker man där, att Krunegård skulle sjungit den låten? Då, 2004 (var det va?), var han knappt känd med Laakso ens. Ridå!



Och ridå på oss. Inte ok. Fan också.

Jag ska ta ett glas vin nu. Läsa lite.

2010-05-13 @ 02:14:14
Postat av: /M

Och nästa gång du ska springa en runda.

Ge dig inte ut då du vet att du ska få besök :p

2010-05-13 @ 02:14:54
Postat av: P

Läsa lite på "fyllan" är nog ingen höjdare. Då har man glömt det man läst till nästa gång...

2010-05-13 @ 12:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0