Upphälld dryck vs. icke-upphälld dryck

För att ni inte ska tro att jag ljuger om Bagarleffes ibland förekommande slöhet/nonchalans bakom bardisken så var jag tvungen att dokumentera lite.




På bilden syns tre halvupptappade alkoholhaltiga drycker. Bagarleffe är någon helt annanstans och blandar en drink till någon som beställt något fräsigare än bärs.

Plus i kanten dock att han påbörjat arbetet med att hälla upp öl, det är ingen garanti även om man lagt beställningen en stund innan. Det ska joxas med trasan, tjabbas skit med personalen och de viktigaste besökarna. Ibland har man även betalat för fanskapet man ska hälla nedför strupen, men något att dricka har man inte sett röken av.

Ibland, jag skriver ibland, är han förvånansvärt skärpt och tror sig veta vad man ska beställa. "Två Staropramen!" med två fingrar i vädret visar han glatt upp. Då gäller det att inte gå på den lätte och acceptera det trots att man tänkt beställa det. Nej, då säger man bara två cider eller två Guiness. Bagarleffe ska aldrig ha kontrollen. Inte över mig, mina beställningar eller när jag vill ta en tupplur på bardisken.

Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Ja, Leffe är lite lurig. Efter en upptagen beställning så är han borta i flera minuter. Tar upp nya beställningar, tappar upp 4-5 öl till de som beställde innan en själv. Sedan dyker han trots allt upp med rätt saker efter ett tag. Ganska imponerande ändå, mitt i all sin oreda.

2010-05-14 @ 16:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0