Skitsnacksbingo

I veckan hörde jag ett samtal i fikarummet om något som lät väldigt intressant och roligt.
Skitsnacksbingo heter företeelsen och är tydligen ett nytt fenomen som kommit till Sverige. Förhoppningsvis för att stanna. När mötena blir fler och fler, och föreläsarna slår knut på varandra måste ju deltagarna göra något vettigt under tiden som de sitter på en stol och försöker hålla sig vakna.

Kanske kan det konkurrera ut Melodikrysset, Bingolotto, Sommarkrysset och På Spåret i popularitet.
Det är väl bara en tidsfråga innan Tv4 gör program av Skitsnacksbingo, programledare blir Gry Forsell, Adam Alsing, David Hellenius och Jessica Almenäs.


Så skriv ut nedanstående text och spelbricka som är hämtad från www.yttermera.se.
Man skulle eventuellt kunna ändra några begrepp, men glöm inte skrika skitsnack.



Spelregler:
Kryssa för rutorna nedan när du hör uttrycken på möten, föredrag eller telefonkonferenser. När du får fem i rad (vågrätt, lodrätt eller diagonalt), reser du dig upp och skriker SKITSNACK!


Synergi Strategiskt projekt Glidning Spets- kompetens Grundregel
Utgångsläge Bred kompetens Hårdsatsning Utanför konceptet Analys
Mervärde Proaktiv Vinna-vinna lösning Tänka i nya banor Matris- organisation
Resultatstyrd Förstärkning/ förstärka Kunskapsbas Totalkvalite/ kvalitetstyrd Gå i mål
Scenario Kundfokus (erad) På en höft Aktörer Helhetssyn

Röster från nöjda spelare:

"Jag hade inte varit på mötet i ens fem minuter innan jag hade vunnit."
Jens, Borlänge



"Min uppmärksamhet på möten har ökat avsevärt."
David, Floda



"Vilken grej! Möten blir aldrig mer som de var innan min första vinst!"
Bertil, Nynäshamn



"Man kunde skära luften med kniv på senaste processmötet när 14 stycken väntade på femte rutan."
Bengt, Stockholm

"Talaren blev helt ställd när åtta stycken skrek 'Skitsnack' för tredje gången på två timmar."
Karin, Alingsås


Kommentarer
Postat av: /M

WWTF?! Haha.



Blev det någon film på fyllan nu efter att jag gått?

Jag lyssnar på Placebo, men funderar på film eller bok.

2010-05-23 @ 01:33:27
Postat av: P

Bok, haha...

2010-05-23 @ 01:41:20
Postat av: /M

Ja, men det är rofyllt att läsa om kväll/natt.

Fast det blev en film kl 1.40-3.30. Så kan det gå.

2010-05-23 @ 11:48:13
Postat av: P

Jag fattar inte hur du orkar. Blir du aldrig trött av allt du kolkar i dig...

2010-05-23 @ 16:38:45
Postat av: /M

Litterraturen eller alkoholen? Hehe.



Skämt åsido, men det är dags att vända dygnet/livet rätt nu. Pallar inte gå runt konstant trött, full några dagar i veckan, nattvaka sex dagar i veckan o.s.v. Efter SiESTA! ska det bli andra bullar. Men först, festival!

2010-05-23 @ 19:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0