Lånetiden går ut - igen



I dag, fredag den 21 maj går lånetiden ut för mina lånade böcker Alex James "Inget annat sätt - Blur, britpop och jag" och Fredrik Stage "Text".  Jag har naturligtvis inte haft tid att läsa ut dem än, jag kommer således låna om dem. Hon som jobbat där i trettio år utan att lyfta ett finger kommer blir skitglad att jag lånar om dem, och kommer säkert påminna mig om en skuld på en "Fleksnes-DVD" som jag lämnade i tid. Eller kommer Bruno (inte filmen) vara sådär nonchalant slö mot varenda "kund" som vill kopiera en A4-sida eller låna en bok på övre våningen... Han kommer ändå gå till Wokhouse och äta oljigt kinamat med hög glutamat-volym. Sen kommer han gå inom Bokia och inte köpa en enda bok. Som om någon köpt en bok därinne de senaste tjugo åren. Det tror inte jag i varje fall...

Kommentarer
Postat av: /M

Somnade du utan att blogga om ölen?

Lika bra det, det var omedvetet. Sorry.

Hade väl tankarna på annat håll denna kväll.

2010-05-21 @ 02:57:05
Postat av: P

Hehe, jag bloggade två inlägg om andra saker istället, ju. Skrev ett komprimerat Facebook-kåseri istället om succén...

2010-05-21 @ 08:37:32
Postat av: /M

Varför lånar du inte om böckerna på nätet? Du kan knappast ha haft dem tre omgångar redan? Du kan göra två omlån via nätet, behöver du sedan fler så får du gå ner till bibblan, återlämna i en maskin, ta boken igen och låna på nytt i en annan maskin. På detta vis kan du ha en bok under en livstid och bara besöka bibblan var tredje månad med just den boken. Dessutom slippa tjöta med kärringarna. Hehe. Om man nu skulle önska det.

2010-05-21 @ 16:27:50
Postat av: /M

Apropå Bokia, men det är väl i alla fall 10 år sedan som det upphörde här i stan. Hässleholms Bokhandel är det som gäller sedan dess. Närmaste Bokia finns i Krstd. Inte hela världen, men rätt ska vara rätt. Vi säger ju inte Jackos om Skivlagret, annat än på skämt. Jackos-Lasse, borde han inte gå i pension snart? Han invigde väl Jackos Skivor redan 1939.

2010-05-21 @ 16:30:15
Postat av: P

Munchen gjorde comeback på Skivlagret i går. I varje fall när jag var där. Kryll-Lasse var i väg på nåt minns inte vad det var, om det var hårmässa eller Kiss. Munchen skulle nog bara gå på Siesta! under torsdagen och lördagen. Fredagen tyckte han att han sett det mesta innan.

2010-05-21 @ 17:41:50
Postat av: /M

Ja, det finns väl inget av allt detta nedan som lockar Munchen fredagen.

Helst ska det väl vara Joddla, dussinrock eller annat stenålders. Inte detta:



15:00 Babian (kul att få se dem med senaste skivan också)

15:30 Timo Räisänen (för 23'e gången, men ska ses)

17:00 Mattias Alkberg (Alkberg + First A K i rad, så slipper man Amanda Jenssen)

18:00 First Aid Kit (se ovan, men allt för att undvika Jenssen)

19:30 bob hund (nya ep'n är inte så jäkla tokig ändå)

21:00 Dead Prez [US] (Första 30 min, för sakens skull)

21:30 The Hives (vill någon missa detta frivilligt?!)

23:00 [ingenting] (längesedan senast, ett kärt återseende)

00:00 Sophie Rimheden (hon ger mig en anledning att undvika Teddybears)

00:00 Teddybears (motsatsen till Hives. Vill någon se detta frivilligt?!)

01:00 Hästpojken (Om Elisson inte är för full/hög)

2010-05-21 @ 23:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0