"Klart det var skivrecensioner i dagens Norra"



I går fördes en mycket intressant diskussion runt några ölglas. Jag hävdade att jag inte hade hittat några skivrecensioner i tidningen Norra Skåne, men en kompis hävdade bestämt motsatsen. Att det inte finns några skivrecensioner på onsdagar i Norra Skåne är lika ovanligt som att Burkragnar bara är på Kvantum i fyra timmar under en dag. Alltså väldigt ovanligt, om inte annat för att TT Spektras skivrecensioner skrivs av robotar 52 veckor om året. De brukar publiceras gladeligen om de "ordinarie" recensenterna haft en dålig vecka.

Men nu blev jag fundersam.

I dag, en dag senare (med lite perspektiv till gårdagens diskussion) har jag nu bläddrat igenom Norra Skåne från onsdagen 12 maj tre gånger, både A-och B-del utan att finna det jag söker.

Har jag fått ett "söndags-ex" av tidningen eller har min kompis fel? I går var han så bestämd att han hade rätt så jag tvekade. Kan det vara så att han bara skummade igenom tidningen och såg att filmen "Gainsbourg - Ett legendariskt liv" fick fyra i betyg, och trodde att det var en skivrecension? Kan hans optimism förstärkts eller förvirrats av vi inte kunde vilket år Arvingarna sjöng låten "Bo Diddley" i Melodifestivalen (1995) eller att vi inte tog att det var Drängarna som hade gjort en komplett olyssningsbar version av "Sol, vind och vatten"?

Eller hakade han upp sig lite för mycket på att några berusade män trodde att sångaren i Nic & The Family var Markus Krunegård?

Ja, jag vet inte, det är mycket man får "genomlida" på ett quiz på stamhaket Harrys.

Lokalen kan skapa förvirring i huvudet vilken dag i veckan som helst. Kanske hände det även min kompis i går. Han är i så fall ursäktad och förlåten.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag fattar inget. von Hauswolff eller vad hon heter fick +++++ och Danko Jones ++++, jag var säker på att det var onsdagens NSk. Inte tänker jag på Sydsvenskan heller, för däör fick fröken von H bara ++++ och det en vecka tidigare. Jag måste ha läst både onsdagens och förra onsdagens hos päronen då jag lunchade där och blandat ihop det. Så kan det gå.

2010-05-14 @ 16:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0