Håkan Bråkan



I dag tillkännagavs det att Håkan Hellström ska ge ut en samlingsskiva 23 juni.


"HÅKAN HELLSTRÖMS SAMLADE SINGLAR 2000-2010 släpps den 23 juni.

Låtlista;
01 Känn ingen sorg för mig Göteborg
02 Ramlar
03 En vän med en bil
04 Nu kan du få mig så lätt
05 Kom igen Lena!
06 Den fulaste flickan i världen
07 Mitt Gullbergs kaj paradis
08 En midsommarnatts dröm
09 Dom kommer kliva på dig igen
10 Gårdakvarnar och skit
11 13
12 Klubbland
13 Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
14 För en lång lång tid
15 Kär i en ängel
16 Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
17 Visa vid vindens ängar

Dessutom - vi firar 10-årsjubileumet ytterligare genom att ta fram en limiterad 7-tums vinylversion av singeln ”Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg”. "


Är det nån mer än jag som blev lite besviken på att det inte fanns tillstymmelse till några nya låtar? Ja, jag vet att han kommer med ny skiva i höst, men ändå liksom. En eller två nya låtar kunde han väl kostat på sig, eller hur?
Skivan borde ju heta "HÅKAN HELLSTRÖMS SAMLADE SINGLAR 2000-2008" istället. För det finns ju inga låtar från 2010. Inte ens en andradisk med b-sidor och rariteter. Kunde väl varit någon. Vilka fans köper denna skiva nu då? Alla har ju alla låtar redan!

Nej, gå in på www.myspace.com/alfofsweden och lyssna på Alfs nya singel "Hälften kvar" istället i tre olika versioner. Som på måfå gick jag in på hans Myspace utan att veta att han hade gett ut något nytt och fick den här lilla febriga popbagatellen rakt in i öronen. Jag pratade med Babians sångare per telefon i dag och nämnde faktiskt Alf som jag tyckte Babian lät lite som i deras lugnare låtar. Ibland har man flyt. Håkan Alf Åkesson, välkommen tillbaka!

Kommentarer
Postat av: /M

Jag blev tipsad om Alfs nya låt härom dagen, men glömde tipsa dig på stan idag. Tur att du fann det själv.



Och Håkans samlade singlar 2000-2010. Skule han inte ge ut en platta i höst? Lär ju komma minst en, kanske två, singalr från honom senare i år då. Lire falsk marknadsföring och namn på samlingen i så fall.

2010-05-07 @ 23:41:23
Postat av: /M

Haha, ja, 2008 / 2010, det har du rätt i.

Det kom väl ingen under 2009 heller? Tror inte.

2010-05-07 @ 23:51:30
Postat av: P

Köpte den editerad-versionen av Alf-låten på CDON, 1 min och 51 sekunders Alf-glädje. Du kan bränna den/lägga in den på din mobil i morgon.



Verkar lite konstigt med den där Håkan-samlingen, kan det verkligen vara något det föråldrade skivbolaget står bakom? Hade ju varit perfekt med en singel nu till sommaren, som en försmak till nya skivan i oktober eller nåt. Ja, det kanske kommer. Vi får se.

2010-05-08 @ 00:14:02
Postat av: /M

Skulle kunna vara att artisten sitter på ett skivkontrakt med en platta kvar, då gör ju ofta artister och bolag den kompromissen att det kränger ut en samling. Ofta utan b-sidor, nya låtar eller liknande med.



Fast i Håkans fall är det väl inget sådant heller. Och nästa studioalbum kommer, om mallen håller, bara 3-5 månader efter samlingen. En samling med bara gammal och söndertuggad skåpmat från start till mål. Mycket märkligt.

2010-05-08 @ 00:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0