Musikguiden - 80-tal



Äsch, så där på måfå drämde jag ned lite låtar eller snarare artister från åttiotalet jag gillar. Bara utländska också. Efter lite tänkande, spotifyande och youtubande blev det nedanstående låtar och artister.

Långt borta från den typ av åttiotal som spelas på Harrys Musicquiz. Låtarna behöver inte vara de mest indie, det var bara de som kändes för stunden rätt/bäst jag plitade ned.

Jag har glömt massa(ge gärna något tips i kommentarsfältet), och hur i allsin dar ska man egentligen kunna komma på allt så på studs. Sånt här kräver egentligen dagar och veckor för att tänka ut. Men det var en liten blinkning till P3:s program Musikguiden där diverse folk får välja ut låtar och artister under några kvällar i veckan. Med lite olika teman och tidsperioder.

Mitt tema för kvällen blev åttiotalet. Kanske inte det årtionde jag lyssnat mest på men visst finns det guldkorn.




The Church - Myrrh
Talk Talk - Life´s What You Make It
XTC - Science Friction
The Triffids - Stand Up
Roxy Music - More Than This
Echo And The Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Go-Betweens - Quiet Heart
Pulp - My Lighthouse
The Cure - Just Like Heaven
David Bowie - Ashes to Ashes
The Style Council - Shout to the Top
Dexys Midnight Runners - Tell Me When My Light Turns Green
Prefab Sprout - Faron Young
Aztec Camera - Pillar to Post
Orange Juice - Falling and Laughing
The Smiths - How Soon Is Now?
Gang of Four - Damaged Goods
Field Mice - You´re Kidding Aren´t You
Wedding Present - Kennedy
Pet Shop Boys - Suburbia
Billy Idol - Eyes Without A Face



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0